topNotif

معرفی گیاه کلمغ یا چیرتا سبز و 12 فواید آن برای سلامتی

2971 بازدید
03 اسفند 00
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 اسفند 1400

معرفی گیاه کلمغ یا چیرتا سبز و فواید آن برای سلامتی

کلمغ green chiretta گیاهی است که با نام های چیرتا سبز و سلطان تلخی ها نیز شناخته می شود. برای مصارف دارویی مختلف استفاده می شود و طعم آن تلخ است. این گیاه عمدتا برای مشکلات کبدی استفاده می شود زیرا به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از کبد در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. گیاه کلمغ همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به دلیل خواص ضد میکروبی و تعدیل کننده سیستم ایمنی برای کنترل علائم سرماخوردگی، سینوزیت و آلرژی استفاده می شود. گیاه کلمغ ممکن است برای بیماران دیابتی مفید باشد زیرا با افزایش ترشح انسولین در کاهش سطح قند خون موثر است. همچنین با گشاد کردن رگ های خونی و افزایش جریان خون به تعدیل فشار خون کمک می کند.

پودر کلمغ به همراه روغن نارگیل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد می تواند برای کنترل اگزما، جای جوش و عفونت های پوستی روی پوست استفاده شود. کلمغ تلخ مزه است بنابراین مصرف آن با مقداری شیرین کننده یا به صورت رقیق شده توصیه می شود.

فواید گیاه کلمغ برای سلامتی

کلمغ به صورت دانه های قهوه ای مایل به زرد با طعم بسیار تلخ است. در حدود 26 فرمولاسیون گیاهی آیورودا استفاده می شود. این گیاه به طور بالقوه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • به درمان سرماخوردگی کمک می کند
  • می تواند درد آرتروز را کاهش دهد
  • سرشار از آنتی اکسیدان است
  • کلمغ خاصیت ضدالتهابی دارد
  • به دستگاه گوارش کمک می کند
  • برای کبد نیز عالی است
  • کرم های روده را می کشد
  • حتی می تواند آکنه را دور نگه دارد
  • خاصیت ضد باکتریایی دارد
  • می تواند به کنترل و پیشگیری از دیابت کمک کند
  • برای سم زدایی و پاکسازی پوست عالی است
  • خاصیت ضد ویروسی دارد

 

معرفی گیاه کلمغ یا چیرتا سبز

معرفی گیاه کلمغ یا چیرتا سبز

 

ضد سرماخوردگی قوی

اعتقاد بر این است که مصرف گیاه کلمغ به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک محصول ترکیبی گیاهی احتمالاً باعث بهبود سرفه و گلودرد در برخی افراد می شود.

بهترین داروی آرتروز

مصرف روزانه عصاره کلمغ به کاهش درد و سفتی عضله در افراد مبتلا به استئوآرتریت خفیف یا متوسط زانو کمک می کند.

قویترین آنتی اکسیدان طبیعی

کلمغ سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر در بدن ما کمک کند. به نظر می رسد این به نوبه خود از سلول های بدن در برابر باکتری ها و ویروس های مضر محافظت می کند.

کلمغ خاصیت ضدالتهابی دارد

خواص ضد التهابی کلمغ به بدن اجازه می دهد تا به طور موثر با عفونت ها مبارزه کند. علاوه بر این، این گیاه همچنین ممکن است به بدن در ترمیم آسیب بافتی کمک کند، و در نتیجه بسیار مفید است. کلمغ همچنین به کاهش تورم و درد ناشی از التهاب در بدن کمک می کند.

به دستگاه گوارش کمک می کند

کلمغ به مدیریت موثر مشکلات گوارشی مانند کاهش اشتها کمک می کند. همچنین ممکن است به دلیل ماهیت اشنا (گرم) به بهبود آتش گوارش و همچنین عملکرد کبد کمک کند.

برای کبد نیز عالی است

کلمغ همچنین به درمان مشکلات کبدی کمک می کند. دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و محافظ کبد است و ممکن است به جلوگیری از آسیب سلول های کبدی ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند.

کرم های روده را می کشد

اعتقاد بر این است که کلمغ به کشتن کرم های روده و حمایت از سلامت روده کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: 16 خواص مورینگا همان گیاه شگفت انگیز مشهور

 

حتی می تواند آکنه را دور نگه دارد

گیاه آیورودوک همچنین با خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی خود به درمان بیماری های پوستی کمک می کند. کلمغ سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین به مبارزه با رادیکال های آزاد مضری که مسئول بیماری های مختلف سلامتی و پوست هستند کمک می کند.

خاصیت ضد باکتریایی دارد

خواص ضد باکتریایی موجود در کلمغ ممکن است به بدن اجازه دهد تا با عفونت های باکتریایی مبارزه کند. اگرچه به نظر می رسد که آندروگرافیس دارای اثر ضد باکتریایی مستقیم ضعیفی است، اما احتمالاً ممکن است اثرات مفیدی در کاهش اسهال و علائم ناشی از عفونت های باکتریایی داشته باشد.

کنترل و درمان قطعی دیابت در خانه با کلمغ

آندروگرافولید موجود در کلمغ به کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. ممکن است به آزادسازی انسولین از سلول های لوزالمعده کمک کند، بنابراین استفاده از گلوکز را افزایش می دهد. از آنجایی که کلمغ سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند به کاهش خطر عوارض دیابت نیز کمک کند.

برای سم زدایی و پاکسازی پوست عالی است

مطالعات نشان می دهد که کلمغ خاصیت تصفیه کنندگی خون دارد. ممکن است به حذف سموم از خون و مدیریت بیماری های پوستی کمک کند. این به دلیل طعم تیکتا (تلخ) و خواص متعادل کننده پیتا است.

خاصیت ضد ویروسی دارد

مطالعات نشان می دهد که آندروگرافولید موجود در کلمغ دارای خواص ضد ویروسی است. در واقع، چین استفاده از آندروگرافی را توسط همه پزشکان برای غلبه بر ویروس کرونا، صرف نظر از آموزش آنها، الزامی کرد. با این حال، هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که نشان دهد این گیاه می تواند به مبارزه با این بیماری کشنده کمک کند.

امروزه کلمغ در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه هنوز به صورت بومی در هند رشد می کند و برای چیزی بیشتر از حمایت ایمنی مفید است. خواص خشک و نافذ این گیاه به شکستن خلط متراکم ناشی از افزایش کافا کمک می کند و همچنین پیتا و کافا را در سر و سینه کاهش می دهد و به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.

علاوه بر این، باعث سلامت دستگاه تنفسی، سینوس ها و گلو می شود و همچنین ممکن است به صورت خارجی برای کمک به تعادل پیتای اضافی در پوست استفاده شود. به دلیل خواص تلخ و آرام بخش گیاه کلمغ، احتمالاً به تنظیم افزایش پیتا در خون و راکد پیتا در کبد، بهبود عملکرد کبد و تحریک تولید صفرا کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه ، ضد نفخ و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0