topNotif

16 خاصیت طلایی گیاه مورینگا که تاکنون نمی دانستید

4318 بازدید
01 اسفند 00
سمانه
,

16 خاصیت طلایی گیاه مورینگا که تاکنون نمی دانستید

اگر گیاهان می توانستند ابرقهرمان باشند، درخت مورینگا (Moringa oleifera) یکی از آنها خواهد بود. اگرچه مورینگا بومی کوهپایه های هیمالیا در هند است، اما مورینگا می تواند در بیشتر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد کند. به خشکی مقاوم است، به سرعت رشد می کند، دارای برگ هایی است که می توان از آن به عنوان کود زیستی استفاده کرد و دانه هایی دارد که می تواند به تصفیه آب کمک کند. امروزه مورینگا بیشتر در هند و فیلیپین یافت می شود، اما کشت آن در سراسر آسیا، آفریقا، آمریکای مرکزی در حال افزایش است.

جالبتر اینکه این درخت یک غذا، سبزی و دارو است. هر قسمت از درخت را می توان مصرف کرد. برگ و میوه های جوان (غلاف) به عنوان غذا و دانه ها، پوست، گل ها و ریشه ها به عنوان دارو. شامپو مورینگا برای افرادی که دچار خشکی پوست سر، اگزما و یا پسوریازیس هستند نیز مناسب است.

برگ مورینگا – سرشار از مواد مغذی

برگ های مورینگا از نظر تغذیه ای بسیار غنی و حائز اهمیت هستند و از نظر ارزش غذایی از هویج، پرتقال و حتی شیر بالاتر هستند. برگ ها ۷ برابر بیشتر از پرتقال ویتامین ث و ۱۵ برابر بیشتر از موز پتاسیم دارند. همچنین دارای کلسیم، پروتئین، آهن و اسیدهای آمینه است که به تقویت بدن و ساخت عضلات کمک می کند.

همچنین مملو از آنتی اکسیدان ها است، موادی که می توانند از سلول ها در برابر آسیب محافظت کنند و ممکن است سیستم ایمنی شما را تقویت کنند . شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از این آنتی اکسیدان ها می توانند فشار خون را کاهش دهند و چربی خون و بدن را کاهش دهند.

برگ ها در غذاهای هندی کاربردهای زیادی پیدا می کنند، زیرا همه کاره هستند و می توانند به طرق مختلف در رژیم غذایی گنجانده شوند. افزودن آنها به آب میوه ها و استفاده از آنها به عنوان سبزیجات سرخ شده رایج ترین روش های مصرف آنهاست.

 

16 خاصیت طلایی گیاه مورینگا که تاکنون نمی دانستید

16 خاصیت طلایی گیاه مورینگا که تاکنون نمی دانستید

 

خواص مورینگا در طب سنتی

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

برگ های مورینگا سرشار از ویتامین های آ، ث،ب1 تیامین، ب2 ریبوفلاوین، ب3 نیاسین، ب6 و فولات هستند. آنها همچنین سرشار از منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر و روی هستند.

سرشار از اسیدهای آمینه

برگ های مورینگا سرشار از اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. 18 نوع آمینو اسید در آنها یافت می شود و هر کدام از آنها سهم مهمی در سلامتی ما دارند.

ضدالتهاب طبیعی قوی

التهاب نحوه پاسخ طبیعی بدن به درد و آسیب است. برگ های مورینگا به دلیل وجود ایزوتیوسیانات ها ماهیت ضد التهابی دارند. آنها دارای نیاسین هستند که در رشد سلول های سرطانی نقش دارد. التهاب علت اصلی بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، آرتریت، آرتریت روماتوئید و بسیاری از بیماری های خودایمنی است. خوردن برگ مورینگا به کاهش التهاب کمک می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

  • برگ مورینگا دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از اثرات مخرب رادیکال های آزاد موجود در محیط محافظت می کند. آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مسئول بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و آلزایمر است.
  • برگ های مورینگا سرشار از ویتامین ث و بتاکاروتن است که در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند.
  • آنها همچنین دارای کوئرستین هستند که یک آنتی اکسیدان است که به کاهش فشار خون کمک می کند.
  • آنتی اکسیدان دیگری که در برگ مورینگا وجود دارد اسید کلروژنیک است که به تثبیت سطح قند خون بعد از غذا کمک می کند.

معجزه ای برای کاهش قند خون

سطح بالای قند خون مداوم منجر به ایجاد دیابت در افراد می شود. دیابت به نوبه خود می تواند باعث مشکلات قلبی و آسیب اندام در بدن شود. برای جلوگیری از این امر، خوب است سطح قند خون را کنترل کنید. برگ های مورینگا منبعی عالی برای آن هستند زیرا به دلیل وجود ایزوتیوسیانات ها، سطح قند خون را تثبیت می کنند.

 

همچنین بخوانید: 24 خاصیت مورینگا برای بدن

 

قاتل کلسترول بالا

به غیر از جو، دانه کتان و بادام، برگ مورینگا یک داروی قابل اعتماد برای مقابله با کلسترول بالا است. خوردن برگ مورینگا بهبود قابل توجهی را در برابر سطوح بالای کلسترول نشان می دهد. مورینگا اولیفرا می تواند این سطوح را کاهش دهد و از خطر بیماری قلبی محافظت کند.

از کبد محافظت می کند

  • کسانی که مبتلا به سل هستند می توانند از برگ مورینگا سود زیادی ببرند زیرا اثرات منفی داروهای ضد سل را کاهش می دهند.
  • برگ ها ترمیم سلول های کبد را تسریع می کنند.
  • برگ ها دارای غلظت بالایی از پلی فنول ها هستند که از آسیب اکسیداتیو به کبد محافظت می کنند و حتی ممکن است آن را کاهش دهند.
  • آنها سطح پروتئین را در کبد افزایش می دهند.
  • کبد محل سم زدایی خون، متابولیسم چربی و جذب مواد مغذی است و تنها در صورت طبیعی بودن آنزیم های کبدی، می تواند به درستی عمل کند. برگ مورینگا این آنزیم های کبدی را تثبیت می کند.

درمان بیماری گوارشی

  • برگ مورینگا در برابر اختلالات گوارشی مفید است. کسانی که از یبوست، نفخ، گاز معده، ورم معده و کولیت اولسراتیو رنج می برند، باید برگ مورینگا را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.
  • برگ ها دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد میکروبی هستند که آنها را به یک داروی ایده آل در برابر اختلالات گوارشی تبدیل می کند.
  • حتی مقدار بالای ویتامین ب در برگ ها به بهبود هضم کمک می کند.

سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

برگ های مورینگا منابع غنی کلسیم و فسفر هستند. هر دوی این عناصر برای سلامت استخوان مورد نیاز هستند. از آنجایی که برگ های مورینگا ماهیت ضد التهابی دارند، به مبارزه با آرتریت کمک می کنند و حتی ممکن است استخوان های آسیب دیده را التیام بخشند. مورینگا اولیفرا همچنین با پوکی استخوان مبارزه می کند و استخوان ها و دندان ها را قوی نگه می دارد.

یک ضد عفونی کننده موثر

برگ های مورینگا ضد عفونی کننده هستند و با بسیاری از عفونت های باکتریایی مبارزه می کنند. آنها حتی برای بهبود زخم مفید هستند و به بهبود سریع کبودی ها، بریدگی های جزئی و سوختگی کمک می کنند زیرا زمان لخته شدن را کاهش می دهند.

داروی افزایش شیر مادر

در طب سنتی آیورودا، از برگ مورینگا برای افزایش شیردهی در مادران شیرده استفاده می شد. از آنجایی که برگ های مورینگا منبع غنی پروتئین، ویتامین های مهم و مواد مغذی ضروری هستند، مصرف برگ های مورینگا برای سلامت مادر و نوزاد بسیار مفید است.

 

خواص مورینگا

خواص مورینگا

 

کنترل وزن و چاقی

  • مورینگا سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، پروتئین ها و کلسیم است و بدن شما را به خوبی تغذیه و سیر نگه می دارد.
  • هنگامی که مورینگا مصرف می کنید، کمتر به غذای ناسالم میل می کنید، بنابراین به شما در مسیر کاهش وزن کمک می کند.
  • برگ مورینگا میل به غذا را کاهش می دهند و همچنین باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شوند.

اگر نمی دانید که چگونه برای کاهش وزن پودر مورینگا را مصرف کنید، چای مورینگا توصیه می شود. بسیار مغذی است و می توان آن را به راحتی در خانه در چند دقیقه تهیه کرد.

  • درون یک قوری، یک یا دو فنجان آب بریزید. مقداری پودر مورینگا به آن اضافه کنید و آن را به جوش آورید.
  • مخلوط را صاف کرده و مانند چای صبحگاهی خود مصرف کنید.

برای پوست و مو مفید است

اثربخشی شامپو مورینگا به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی عصاره دانه مورینگا سلامت و ظاهر پوست و مو را بهبود می بخشد. مورینگا به پوست لطافت و به مو درخشندگی می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در برگ مورینگا چین و چروک های پوست را کاهش می دهد. آنها حدود 30 آنتی اکسیدان دارند. به همین دلیل است که برگ مورینگا بخشی از بسیاری از لوازم آرایشی است. آنها رنگ پوست را بهبود می بخشند و به دلیل ماهیت پاک کنندگی و خواص درمانی خود به درخشندگی می بخشند.

علاوه بر برگ یا شامپو مورینگا، روغن مورینگا زمانی که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود، به عنوان یک عامل پاک کننده و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست و مو مفید است. بسیاری از محصولات آرایشی موجود ممکن است حاوی روغن مورینگا باشند.

برای سیستم عصبی خوب است

بسیاری از اختلالات عصبی در برابر استفاده از برگ مورینگا نتایج مثبتی را نشان می دهند. آنها از سلامت مغز حمایت می کنند و به عنوان تقویت کننده های عصبی عمل می کنند. غلظت بالای ویتامین ای و ث با تخریب عصبی مبارزه می کند و به بهبود عملکرد مغز کمک می کند. کسانی که میگرن دارند یا از سردردهای مکرر رنج می برند باید به طور منظم برگ مورینگا بخورند. این برگ ها همچنین به عنوان متعادل کننده خلق و خو عمل می کنند زیرا تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین را تثبیت می کنند که برای حافظه، خلق و خو و برای پاسخ به محرک ها مهم هستند.

برای سم زدایی خوب است

برگ های مورینگا پاک کننده های طبیعی هستند و به سم زدایی سیستم کمک می کنند. این به حفظ بدن و افزایش ایمنی در برابر عفونت های مختلف کمک می کند. آنها همچنین سطح انرژی را در بدن افزایش می دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مورینگا را با خواص کاهش فشارخون، تقویت بینایی، پیشگیری از بیماری های کلیوی، محافظت از کبد، پیشگیری از سرطان، کمک به لاغری، درمان کم خونی، درمان آسم، پیشگیری از پوکی استخوان و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0