topNotif

علت پژمرده شدن سانسوریا چیست؟ + راه حل درمان آن

3094 بازدید
21 اسفند 00
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 22 اسفند 1400

علت پژمرده شدن سانسوریا چیست؟ + راه حل درمان آن

درود همراهان گرامی دلتون شاد و تنتون سلامت

امروز با گیاه دوست داشتنی و زیبا سانسوریا در خدمت شما عزیزان هستم؛

چرا سانسوریای من بیحال و برگهایش یکی یکی زرد میشن!!!

سانسوریا گیاه مقاومی است که برای عزیزانی که تازه می خواهند گل و گیاه نگهداری کنند گیاه مناسبی است. اما به یاد داشته باشیم برای نگهداری از آن، این نکات را به دقت یاد گرفته و به کار ببریم…

گلدان مناسب :

گیاه سانسوریا نیازمند گلدان بزرگ و پهن نیست، حتما باید برای این گیاه گلدان باریک و گود انتخاب کنیم.

آبیاری گیاه:

آبیاری سانسوریا باید کم و به موقع باشد، این یعنی چی !!! مشکل خیلی از ماها همینه و اگر باهاش آشنا بشیم دیگه کمتر گیاهی رو به نابودی می کشیم.

باید از آبیاری قبلی چند روز گذشته باشه و خاک گیاه کامل خشک شده باشه. اینکه بگیم ده روز یا یک هفته پیش آبیاری کردیم این باور غلطی است. نباید ملاک ما روزهای آبیاری باشه، چون ممکنه محیطی که گیاه رو نگهداری میکنیم محیط خنک و ملایمی باشد و خاک در یک هفته خشک نشود؛ درنتیجه با آبیاری زیاد، گیاه شما رفته رفته بیمار و قارچی میشه و باعث میشه گیاه از بین بره؛ یا شاید محیطی که گیاه را نگهداری می کنیم گرم و خشک باشه و خاک سریع خشک شود و قبل از یک هفته یا ده روز نیاز به آبیاری باشه و از تشنگی آسیب بببینه!!

حتما به این نکته ها خوب توجه کنید.

 

علت پژمرده شدن سانسوریا چیست؟

علت پژمرده شدن سانسوریا چیست؟

 

خاک مناسب گیاه سانسوریا:

گیاه سانسوریا به خاک تقریبا سبک و غنی نیازمند است (تقریبا مثل خاک کاکتوس)

  • خاک برگ
  • پیت ماس
  • ورمی کومپوست
  • کوکوپیت و پرلیت
  • شن وماسه
  • خاکِ زغال

نور مناسب:

نوع ابلق این گیاه نور بیشتری میخواهد و نوع سبزش نور کمتری نیاز داره.

توجه: هیچ گیاهی رو در جای تاریک یا بی نور قرار ندهیم چون رشد گیاه کند یا حتی متوقف میشه. باید بدانید که همه گیاهان برای رشد نیازمند نور کافی هستن. اگر فروشنده گفت این گیاه نور نمی خواهد منظورش بی نوری مطلق نیست.

 

همچنین بخوانید:  نحوه کاشتن هسته انبه در گلدان و روش های نگهداری آن

 

اکنون که شرایط نگهداری گیاه رو آموختید بیایید علت پژمرده شدن سانسوریا و زرد شدن گیاه محبوب سانسوریا را بررسی کنیم:

علت پژمرده شدن سانسوریا چیست؟

بیحال شدن گیاه به ما هشدار میدهد که اون پایین درون خاک، اتفاقاتی افتاده و ریشه پوسیده و یا کلا  از بین رفته است.

حتما گیاه رو از گلدان خارج میکنیم؛

اگر گیاه قارچی شده باشه و ریشه ها از بین رفته باشن باید گیاه رو کات کنیم از چند سانت بالاتر از اونجایی که گیاه قارچی شده گیاه رو با چاقو یا کاتر استریل، کات میکنیم و چند روزی بین روزنامه میزاریم اگر آلودگی بالاتر نرفت و گیاه به اصطلاح پینه بست اونو در خاک سبک میکاریم با اولین آبیاری باید با قارچ کش باشه و منتظر میشیم ریشه و پاجوش بزنه به همین راحتی؛

و اگر گیاه بر اثر آبیاری کم بی ریشه شده باشه باید تقویت کنیم تا دوباره ریشه بزنه. دور ریشه رو با کوکوپیت می پوشونیم و می کاریم حتما یادتون نره چون کوکوپیت دیر خشک میشه گیاه رو زیاد آبیاری نمیکنیم؛

یادمون نره برگ های زرد و قارچی و بیمار رو از گیاه جدا کنیم و دور بندازیم چون کل گیاه رو آلوده میکنه. کلا اگر گیاهی که قارچی شده رو دیر بهش برسیم شانس نجات گیاه خیلی خیلی پایینه.

کلام پایانی:

این نکته یادمون باشه که گیاهان عزیز هم مثل انسانها نیاز به توجه و رسیدگی دارن پس براشون وقت بزاریم و مشکلاتشون رو رفع کنیم …

امیدوارم مطالب براتون مفید باشه و بتونه به گیاهتون و شما دوست عزیز کمک کرده باشه

دلتون سبز و لبتون خندون ایام به کام تون دوستان سبزانگشتی و مهربانم

مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید????

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گزنه خشک را با خواص زدودن آفات گیاهان، کاهش درد نقرس، کاهش فشار خون، درمان ناراحتی های قلبی، درمان تب یونجه، رفع ورم پروستات، ازدیاد شیر مادر، درمان عفونت های پوستی، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0