معرفی 3 ماسک شگفت انگیز برای محافظت از پوست صورت

2064 بازدید
11 آذر 96
سمانه

معرفی 3 ماسک شگفت انگیز برای محافظت از پوست صورت

پوست بزرگ ترین عضو بدن است که مراقبت و محافظت از آن بسیار مهم است. مخصوصا محافظت از پوست صورت زیرا علاوه بر زیبایی ارتباط با اعتماد به نفس افراد دارد. پوست انواع مختلفی دارد و یکی از نکات فوق العاده مهم برای محافظت از صورت و بدن، شناخت نوع پوست است.

انواع پوست شامل: معمولی، خشک، چرب و مختلط تقسیم بندی می شود. نوع پوست هر فرد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می شود و قابل تغییر نیست.

نکته طلایی دیگر برای داشتن پوست سالم داشتن روتین پوستی مناسب با نوع پوست است.

یک روتین پوستی صحیح شامل

  • پاکسازی: شامل شست و شوی صورت با شوینده مناسب است. علاوه بر آن افراد نیز می توانند برای پاکسازی صحیح و از بین رفتن آلودگی ها از منافذ صورت، ماهی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنند.
  • استفاده از مرطوب کننده و آبرسان ها: پس از شست و شو، استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست خود را فراموش نکنید.
  • استفاده از سرم ها: سرم مخصوص پوست خود را زیر ضد آفتاب استفاده کنید تا از پیری پوست خود جلوگیری کنید. اما برای استفاده از رتینول ها و رتینوئیدها بهترین زمان شب است. به یاد داشته باشید که استفاده از سرم ها الزامی نیست.
  • ضد آفتاب: استفاده مداوم از یک کرم ضد آفتاب ساده می تواند پیری پوست را تا سال ها به تاخیر بیندازد، از سرطان پوست جلوگیری کرده و هزینه های درمانی آینده را کاهش دهد. به یاد داشته باشید ضد آفتاب را باید 15 دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده کنید.

ساده ترین راهکار برای محافظت از پوست + آموزش

امروزه استفاده از ماسک های گیاهی در بین خانم ها و آقایان بیش از پیش باب شده و طرفداران مخصوص خود را هم دارد، ماسک های گیاهی در این بین از ماسک های شیمیایی محبوب تر هستند که برای از بین بردن چین و چروک صورت، مرطوب سازی و جوان سازی پوست و … استفاده می شوند، در ادامه لیستی از ماسک های مختلف گیاهی برای محافظت از پوست صورت را گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید؛

 

محافظت از پوست صورت

محافظت از پوست صورت

 

معرفی 3 ماسک جادویی برای محافظت از پوست صورت:

ماسک خیار و سفیده تخم مرغ

مواد لازم:
  • خیار یک عدد
  • سفیده تخم مرغ یک عدد

طرز تهیه: سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کاملا کف کند. خیار را با رنده ریز رنده کنید. (باید به مقدار 2 قاشق غذا خوری خیار رنده شده درست شود.) خمیر خیار را به کف سفیده تخم مرغ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. اجازه دهید 15 دقیقه روی صورت بماند. سپس صورتتان را بشویید.

ماسک ماست و تخم مرغ

مواد لازم:
  • دو عدد سفیده تخم مرغ
  • دو قاشق سوپ خوری ماست

طرز تهیه: سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید و در یک کاسه بریزید، سپس ماست را به آن اضافه کنید. با هم مخلوطشان کنید و روی صورتتان بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

مزایا ماسک ماست و تخم مرغ: سفت شدن پوست، مرطوب کردن و از بین بردن جوش های سر سفید.

ماسک پرتقال و عسل

مواد لازم:
  • پوست پرتقال دو قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • پوره پرتقال نصف یک فنجان
  • آب یا شیر به مقدار کافی

طرز تهیه: با مخلوط کردن نصف فنجان پوره پرتقال، دو قاشق غذاخوری پوست پرتقال یا پودر پوست پرتقال و یک قاشق غذاخوری عسل یک خمیر درست کنید. حالا مقدار مناسبی آب یا شیر اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کمی رقیق شود. ماسک را به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورتتان را بشویید.

ماسکی برای چهره های خسته و بی خواب :

موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم صورت خود را شسته و خشک کنید.

ماسکی برای پوست هایی با منافذ زیاد :

هفت عدد آلوی رسیده را قطعه قطعه کنید و آن ها را له کرده، چند قطره روغن بادام روی آن بچکانید و بگذارید تا برای بیست دقیقه روی پوستتان بماند سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید این ماسک برای پوست هایی که منافذ آن ها زیاد است بسیار مفید است.

 

3 ماسک شگفت انگیز برای محافظت از پوست

3 ماسک شگفت انگیز برای محافظت از پوست

ماسک برای برطرف کردن سرخی صورت :

برای برطرف کردن سرخی گونه هایتان چند برگ کاهو را بکوبید و روی قسمت های سرخ صورتتان به مدت سی دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید این ماسک سرخی گونه هایتان در اثر تب، هیجان، بیماری و … را از بین خواهد برد.

ماسکی برای چین و چروک زیر چشم :

برای برطرف کردن چین و چروک زیر چشم سه الی چهار عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط و به شدت به هم زده و زیر چشم بگذارید پس از مدت 10-20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسکی برای حفظ طراوت و شادابی پوست :

چند عدد توت درختی یا توت فرنگی را در یک پارچه نازک قرار دهید و بفشارید تا له شود، این آب بیرون آمده را با یک سفیده تخم مرغ زده تا برفی رنگ شود و سپس بیست قطره گلاب به آن اضافه کنید و روی صورتتان بمالید و بعد از یک ساعت صورت را با آب سرد بشویید این ماسک برای حفظ شادابی پوست بسیار موثر است.

ماسکی برای صورت های آفتاب سوخته :

یک هویج تازه را به قطعات پهن تقسیم کرده و برای نیم ساعت روی پوست بگذارید و با آب ولرم صورت خود را بشویید این ماسک برای صورت های آفتاب سوخته بسیار مفید است.

ماسکی برای برطرف کردن لکه های پوست :

برای برطرف کردن لکه های صورت، آب پیاز را به صورت مخصوصا لکه های صورت بمالید و یک ربع بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی رفع چین و چروک پوست

 

ماسک زیبایی پوست :

قبل از آرایش دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن بادام و یک قاشق آب لیمو تازه مخلوط کرده و به مدت ده دقیقه روی صورت بگذارید سپس صورت را با آب ولرم شسته و پس از آن می توانید آرایش صورت خود را شروع کنید.

ماسک روشن شدن رنگ صورت :

مقداری گل میخک را در آب خیس کرده و بعد از 24 ساعت آن را صاف نموده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید سپس به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید، این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخسار و جلای پوستتان می شود.

ماسک مناسب پوست های کدر :

اسفناج را در روغن زیتون بریزید، سپس این ماسک را روی صورت پهن کنید و بعد از بیست دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید این ماسک برای پوست های کدر مفید است و باعث درخشش آن ها می شود.

ماسکی برای تقویت کردن پوست :

14 گرم موم سفید را با 28 گرم لانولین روی بخار آب گذاشته تا با هم مخلوط شوند سپس 84 گرم روغن بادام و 28 گرم گلاب را به آرامی در آن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود این کرم را در ظرف بریزید و هر روز برای نرمی و تقویت پوست استفاده کنید.

ماسک برای برطرف کردن چربی پوست :

برای برطرف کردن چربی پوست، کمی آب لیمو ترش را با پنبه به صورت بمالید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید این ماسک برای برطرف کردن چربی پوست بسیار مفید است.

ماسکی برای برطرف کردن چروک اطراف چشم :

روغن کرچک را در هنگام خواب روی چروک های اطراف چشم مالیده و تا صبح می گذارید بماند و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

ماسک برای از بین بردن کبودی زیر چشم :

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کرده و روی صورت بکشید این ماسک برای از بین بردن لکه های صورت و کبودی زیر چشم نافع است.

ماسکی برای جلا و روشنی پوست :

هویج و سیب را رنده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید و 20 دقیقه روی صورت بگذارید بماند این ماسک برای جلا و روشنی پوست بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

 

ماسک برای پوست های خشک :

پودر نارگیل را در شیر حل کرده و خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود و آن را بر روی صورت مالیده و بگذارید خشک شود و سپس بعد از بیست دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید.

ماسک برای پوست های خشک :

یک زرده تخم مرغ را خوب زده و با آب هویج مخلوط کنید و آن را بر روی صورت و گردن مالیده و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک برای پوست های چرب :

مقداری کدو حلوایی رسیده را له کرده و به صورت ماسک برای متعادل ساختن چربی پوست استفاده کنید بعد از این کار یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید و پس از کف کردن آن را با آب لیمو ترش مخلوط کرده و روی تمام صورت بمالید و پس از پانزده دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسکی برای قبل از آرایش :

مقدار مخمر آب جو را با گلاب و آب لیمو مخلوط کنید سپس پنبه را با محلول تهیه شده آغشته کرده و به پوست صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود و بعد از پانزده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و بعد از آن آرایش نمایید این ماسک به شما زیبایی آنی بخشیده و برای چند ساعت چین و چروک صورت را از بین می برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خاک رس قرمز را با خواص تمیزی پوست، پاکسازی و کوچک کننده منافذ و سم زدایی از پوست، التیام بخش پوست های تحریک شده، کاهش چربی پوست، درمان جوش های پوستی، لایه برداری و حذف سلول های مرده،  شامپوی طبیعی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0