شیاف گیاهی جهت قطع خونریزی قاعدگی

11826 بازدید
13 آذر 96
سمانه
,

با شیاف گیاهی جهت قطع خونریزی قاعدگی آشنا شویم

در صورت تمایل به استفاده از شیاف های ضد خونریزی قاعدگی، می توانید از آنها به عنوان داروهای موثر در بند آوردن خونریزی های شدید قاعدگی بهره ببرید، در زیر چند نمونه از این شیاف ها و روش تهیه آنها را توضیح می دهیم :

شیاف ترکیبی گل انار (گلنار) :

ترکیبات : 15 گرم پودر گلنار، 5 گرم پوست انار (خشک شده)، 5 گرم کندر، مقداری عرق مورد یا آب جوشانده برگ مورد نیاز است.

روش تهیه شیاف گل انار :

گیاهان فوق را نرم ساییده و مخلوط کنید، سپس پودر حاصل را با آب مورد خمیر کرده و با پنبه استعمال کنید (قطعه ای پنبه را گرد کرده و به اندازه فندق در آورید سپس پنبه را به خمیر حاصل مالیده صبح و شب استعمال نمایید.)

شیاف گیاهی جهت قطع خونریزی قاعدگی

شیاف گیاهی جهت قطع خونریزی قاعدگی

شیاف ترکیبی کندر :

وجود کندر به دلیل خاصیت قابض آن و مازو به دلیل تانن زیاد آن در این شیاف سبب شده که از آن به عنوان یکی از بهترین شیاف های بندآورنده خونریزی شدید قاعدگی استفاده شود.

ترکیبات : 10 گرم کندر، 5 گرم مازو، 5 گرم از نوعی گیاه به نام خون سیاوشان و مقداری آب جوشانده برگ بلوط نیاز است.

شیاف ترکیبی عدس :

به دلیل وجود خاصیت ضد عفونی کننده زخم ها و بند آورنده خونریزی در عدس از آن در تهیه شیاف های بندآورنده خونریزی قاعدگی استفاده دارویی می شود.

ترکیبات : 20 گرم عدس، 5 گرم طباشیر، 10 گرم چوب درخت گز، مقداری آب جوشانده گلنار نیاز است.

روش تهیه شیاف عدس:

روش تهیه این شیاف شبیه روش تهیه شیاف گلنار است.

 

همچنین بخوانید:  درمان پرخونی قاعدگی و گیاهان سنتی

 

شیاف ترکیبی سماق :

طعم ترش و خاصیت قابض موجود در سماق سبب شده است که از آن همانند گلنار در قطع خونریزی های شدید قاعدگی استفاده شود.

ترکیبات : 15 گرم سماق، 5 گرم گل سرخ، 10 گرم جفت بلوط (ریشه های باریک روی میوه و پوست نازک میوه بلوط را جفت بلوط گویند) و مقداری گلاب نیاز است.

روش تهیه شیاف سماق :

روش تهیه این شیاف شبیه روش تهیه شیاف ترکیبی گلنار است.

کاچی ارزن:

از جمله غذاهایی که تاثیری طولانی بر کاهش خونریزی های قاعدگی زنان دارد کاچی ارزن است، مصرف مداوم این کاچی علاوه بر قطع خونریزی عادت ماهیانه به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی و معدنی تاثیری عجیب روی رفع کم خونی دارد و موجب تقویت محیط داخلی رحم می گردد.

ترکیبات : 350 گرم ارزن، 350 گرم آرد گندم، 50 گرم شیره انگور، 300 گرم روغن یا کره حیوانی، 1 قاشق سوپ خوری (1 گرم) زعفران، 4 لیوان آب یا کمی گلاب (اختیاری است) نیاز است.

طرز تهیه کاچی ارزن :

ابتدا ارزن را کوبیده و پوست آن را بگیرید سپس آن را الک کرده و با آرد گندم مخلوط کنید و در روغن یا کره حیوانی داغ بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید، مرتب هم بزنید تا آرد طلایی شود، سپس شیره انگور و زعفران ساییده شده و آب و گلاب را با هم مخلوط کرده و به آرد طلایی شده کم کم اضافه کنید و کاچی را بگذارید آرام بجوشد و روغن بیندازد و هم بزنید تا آرد صاف شود، زمانی که یک جوش زد آن را در ظرف بکشید و 3 روز متوالی از آن استفاده کنید.

فنجان قاعدگی چیست ؟

فنجان قاعدگی menstrual cup درون واژن قرار می گیرد و می تواند خون بیرون آمده از رحم را به طور کامل جمع آوری کند و راهی بسیار آسان به جای استفاده از نوار بهداشتی است. فنجان قاعدگی به شکل ظرف زنگوله ای ساخته شده جنس آن از لاستیک نرم و سیلیباسن است که برای جمع آوری مایع قاعدگی است. فنجان قاعدگی با قرار دادن به داخل مهبل (واژن) استفاده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلنار فارسی را با خواص درمان کک و مک صورت، رفع جوش و برفک دهان، درمان اسهال، تنظیم کننده قند خون، روشن کننده پوست، رفع خونریزی بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0