topNotif

علت برگ ریزی گل بنجامین بعد از خرید چیست؟ + راهکاری درمان

2958 بازدید
20 فروردین 01
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 20 فروردین 1401

علت برگ ریزی گل بنجامین بعد از خرید چیست؟ + راهکاری درمان

گیاه بنجامین گیاه حساسی است و به دقت و نگهداری زیادی نیاز دارد، که نگهداری این گیاه رو برای تازه کارها توصیه نمی کنیم. در مورد ریزش برگ، آفت ها و انواع بیماری های این گیاه زیبا با هم چند نکته رو بررسی می کنیم تا با آشنایی به روش های مراقبت از بنجامین، کمتر آنها آسیب ببینند.

برگ ریزی گل بنجامین:

ریزش برگهای بنجامین چند دلیل داره، همانطور که گفتیم گیاه بسیار حساسی است و با کوچکترین تغییر دما (بالا رفتن دما کم شدن دما)، آبیاری کم یا آبیاری زیاد و کم شدن نور کافی ریزش برگ پیدا می کند. باید علت رو بررسی کنیم تا بتوانیم مشکل رو حل کنیم.

  • تغییر دما: اگر دمای محیط نگهداری این گیاه ناگهانی کم یا زیاد شده باشد، برگهای گیاه می ریزد؛ پس دمای معتدل براش فراهم می کنیم، چون این گیاه به سرمای محیط حساس است دما در فصل بهار و تابستان بین 22 الی 25 درجه باشد و در فصل زمستان بین 12 الی 15 درجه باشد.
  • آبیاری نامناسب: خشک شدن خاک و آبیاری کم و یا زیاد، خاک همیشه خیس و باتلاقی باعث ریزش برگ می شود، سعی می کنیم در آبیاری این گیاه نظم بیشتری ببخشیم.
  • یادمون باشه این گیاه رو زیاد جابجا نکنیم، چون به جابجایی نیز حساس است و ریزش برگ پیدا می کند و باعث از بین رفتن برگ هایشان می شود.

 

علت برگ ریزی گل بنجامین

علت برگ ریزی گل بنجامین

 

برگ های گیاه ریز هستن و گیاه رشد کمی دارد:

  • در این شرایط می توان متوجه شد که خاک فقیر و نامناسب است؛ بنابراین با کود های موجود در بازار گیاه رو تقویت می کنیم.
  • تنگ بودن گلدان می تواند دلیل ریز بودن و رشد کم گیاه باشد. اگر ریشه ها از ته گلدان خارج شده باشد، موقع تعویض گلدان است.
  • یک سایز گلدان بزرگتر  تهیه می کنیم و در فصل بهار گلدان و خاک گیاه رو عوض می کنیم (به یاد داشته باشید اگر آگاهی در عوض کردن خاک و گلدان و گیاهان نداریم این ریسک رو نمی کنیم که خودمان گلدان رو عوض کنیم.)
  • خاک مورد نیاز این گیاه خاک سبک است، خاک برگ، کود دامی مقداری شن و پرلیت است.
  • در فصل بهار و تابستان ماهی یک بار با کودهای تقویتی گیاه رو تقویت می کنیم.

 

همچنین بخوانید:  علت زرد شدن برگ انجیری و روش های درمان آن

 

آفت های این گیاه :

قارچی شدن گیاه بنجامین :

گیاه بر اثر آبیاری زیاد قارچی شده است، برگ ها لکه های آبکی سیاه و قهوه ای رنگ به خود گرفتن با کف صابون و الکل برگهای بیمار را شستشو می دهیم و آبیاری گیاه رو کمتر میکنیم. حتما زهکشی گلدان رو بررسی می کنیم تا یقین پیدا کنیم آب اضافه از ته گلدان خارج می شود، چون خارج نشدن آب های اضافه گلدان و زیر گلدانی باعث بیماری و قارچ گیاه می شود.

آفت بعدی کنه قرمز رنگ:

  • اگر گیاه ما دچار کنه قرمز رنگ شده باشد، برگها زرد و دارای تار عنکوبت مانندی می شود که سریع باید درمان شود.
  • سمپاسی رو آغاز می کنیم، یادمون باشد که سمپاشی همه گیاهان باید به دور از محیط منزل یا محیط بسته باشد.

امیدوارم مطالب بالا براتون مفید بوده باشد و بتواند در نگهداری بهتر گیاهان به شما دوست عزیز کمک کرده باشد

دانستن حداقلی شرایط نگهداری گیاهان برای همه ما لازم است تا گیاهان شاداب و سرحالی داشته باشیم.

مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید..

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0