topNotif

طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

2650 بازدید
15 آذر 96
مهربانو زهرا
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

مهربانان دوستان و همراهان همیشگی مطبح، من مهربانو زهرا، با یک آموزش و دستور پخت جدید در خدمت شما عزیزان مهربان هستم. آموزش امروز طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی معروف است.

در شهری که این غذا رو میپزن (بادرود یکی از شهرهای استان اصفهان) به زبان محلی به این غذا بادمجان سوتالی گفته میشه همون کباب کردن بادمجان روی زغال یا گاز. شاید در شهرهای دیگر ایران این نوع غذا رو با مدل های مختلف و طمع های مخصوص اون شهر بپزن اما این نوع غذا مخصوص خود این شهر است و روزهایی که به پیک نیک تشریف میبرن بعنوان صبحانه روز پیک نیک، از این غذا بدون پیاز داغ و روغن استفاده می کنند یعنی بادمجان و گوجه رو روی زغال کباب کرده پوست میگیرن و همراه با ماست و پیازچه خورده و لذت میبرن اما در منزل می توان به این روشی که الان آموزش میدم پخته و به عنوان یک وعده نهار یا شام میل کرد.

در فصل تابستان که فصل بادمجان تازه و گوجه تازه است این غذا پایه ثابت مردمان این شهر است. مدت زمان پخت این غذا نیم ساعت است.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه گوشت لوبیا کاشانی

 

مواد لازم برای تهیه بادمجان سوتالی یا همان بادمجان کبابی برای چهار نفر

  • بادمجان : چهار عدد (درشت و تازه)
  • گوجه : دو یاسه عدد
  • پیاز : یک عدد
  • روغن و نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

 

طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

 

روش تهیه بادمجان سوتالی :

اول بادمجان ها روی زغال یا اجاق گاز گذاشته با شعله متوسط کباب می کنیم، بعد از کباب شدن بادمجان ها، اونها رو در سینی گذاشته تا کمی خنک بشه، الان در ظرفی دیگه پیازهامون رو ریخته تفت میدیم نمک و زردچوبه و فلفل رو به پیاز داغ ها اضافه کرده گوجه رو چند قسمت کرده داخل پیاز داغ ریخته و شعله رو خیلی کم میکنیم تا همه مواد باهم به آرامی بپزه و تغییر رنگ بده حالا بادمجان هامون که سرد شده پوست گرفته سر بادمجان ها روگرفته (موقع کباب کردن بادمجان ها نباید سرشون رو بگیرید اگر گرفتید بادمجان ها رو به سیخ کشیده کباب کنید) الان همه مواد مخلوط شده رو کوبیده و در ظرفی سرو می کنیم غذای محلی ما آماده است بفرمایید نوش جان.

اگر کسترول خون دارید می تونید پیاز داغ رو حذف کنید و بصورت کبابی در کنار هم میل کنید بسته به سلیقه خودتون داره مهربون های عزیز?

امیدوارم از آموزش امروز استفاده لازم رو برده باشید و از پختن و خوردنش لذت ببرید…

طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

نکته : این غذا در شهرهای مختلف با روش های مختلف و مواد مختلف پخته میشه مثل نرگسی و میرزا قاسمی شمال با تخم مرغ و سیر یا مواد دیگر اما این غذا دراین شهر با همین روش پخته میشه.

تا آموزش های دیگه خدای مهربون پناه همه اتون عزیزان ✋️

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

زردچوبه را با خواص پیشگیری از آلزایمر و افسردگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پیشگیری و درمان سرطان، پاک کننده کبد، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0