topNotif

بیماری کروپ یا خروسک چیست و 5 درمان خانگی برای آن

2994 بازدید
29 اردیبهشت 01
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 29 اردیبهشت 1401

بیماری کروپ یا خروسک چیست و 5 درمان خانگی برای آن

بیماری کروپ یا خروسک یک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است که تقریباً 3 درصد از تمام کودکان 6 ماهه تا 3 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین می تواند کودکان بزرگتر و بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در بیشتر موارد، ویروس پاراآنفلوآنزا باعث کروپ می شود، به این معنی که درمانی برای این بیماری وجود ندارد. با این حال، بسیاری از درمان های پزشکی و خانگی وجود دارد که می تواند به شما یا کودکتان کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تشخیص کروپ، درمان هایی که می توانند در خانه به شما کمک کنند و همچنین زمان مراجعه به پزشک، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علائم بیماری کروپ یا خروسک

علامت مشخصه بیماری کروپ یا خروسک، سرفه شدید است. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تنفس سریع
  • گرفتگی صدا هنگام صحبت کردن
  • استریدور دمی، صدای خس خس بلند هنگام نفس کشیدن شخص
  • تب خفیف (اگرچه همه افراد مبتلا به کروپ تب نمی کنند)
  • گرفتگی بینی
  • این علائم معمولاً در شب بدتر می شوند. همچنین گریه آنها را بدتر می کند.

 

بیماری کروپ یا خروسک چیست

بیماری کروپ یا خروسک چیست

 

روش های موثر خانگی برای درمان بیماری کروپ

روش های موثر خانگی و داروهایی که می توانید برای درمان بیماری کروپ استفاده کنید:

اقدامات راحتی

گریه و بی قراری می تواند علائم کودک را بدتر کند و باعث شود که احساس کند نفس کشیدن دشوارتر است. گاهی اوقات چیزی که ممکن است بیشتر به آنها کمک کند راحتی است.

می توانید فرزندتان نوازش کنید یا نمایش یا فیلم مورد علاقه اش را تماشا کنید. سایر اقدامات راحتی عبارتند از:

  • دادن یک اسباب بازی مورد علاقه به آنها
  • با صدایی آرام  به آنها اطمینان دهید
  • مالیدن پشت آنها
  • خواندن یک آهنگ مورد علاقه

هیدراتاسیون

هیدراته ماندن تقریباً در هر بیماری، از جمله کروپ، حیاتی است. گاهی اوقات، نوشیدنی های آرام بخش مانند شیر گرم می تواند به کودک شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد. بستنی، ژله و جرعه های آب نیز می تواند کودک شما را هیدراته نگه دارد.

اگر کودک شما بدون اشک گریه می کند یا پوشکش زیاد خیس نیست، احتمالاً به مایعات بیشتری نیاز دارد. اگر نمی توانید آنها را وادار کنید چیزی بنوشند، با پزشک اطفال تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید که بزرگسالان مبتلا به کروپ نیز به مایعات نیاز دارند. نوشیدن مکرر مایعات خنک می تواند کمک کننده باشد.

تثبیت موقعیت

بسیاری از کودکان وقتی می نشینند و کمی به جلو خم می شوند، می توانند بهتر نفس بکشند. صاف دراز کشیدن ممکن است به آنها این احساس را بدهد که نمی توانند نفس بکشند.

می توانید به آنها کمک کنید تا یک “قلعه بالش” بسازند تا به آنها کمک کند در حالت نشسته بخوابند. نوازش برای نشستن کودک شما نیز بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید: درمان خروسک با نسخه های گیاهی

 

رطوبت

هوای مرطوب (گرم و مرطوب) می تواند به شل شدن تارهای صوتی فرد و کاهش التهاب که می تواند تنفس را سخت تر کند، کمک کند.

خبر خوب این است که اکثر مردم در خانه خود یک دستگاه رطوبت ساز دارند: حمام!!

اگر کودک شما به سختی نفس می کشد، او را به حمام ببرید و دوش را باز کنید تا بخار خارج شود. کودک شما می تواند در هوای گرم و مرطوب نفس بکشد. در حالی که تحقیقات واقعاً ثابت نکرده است که این به کاهش تحریک راه هوایی کمک می کند، به کودکان کمک می کند تا آرام شوند و تنفس خود را بهبود بخشند.

با این حال، نباید از کودکتان بخواهید از بخار یک ظرف بزرگ آب جوش تنفس کند. برخی از کودکان دچار سوختگی صورت یا سوختگی راه هوایی خود از طریق بخار بسیار داغ شده اند.

هوای خنک نیز می تواند کمک کند. گزینه ها عبارتند از استفاده از دستگاه بخور سرد یا تنفس در هوای خنک. این می تواند شامل هوای خنک در فضای باز یا حتی تنفس در مقابل درب باز فریزر باشد.

روغن ضروری

اسانس ها ترکیبات تصفیه شده ای هستند که از میوه ها، گیاهان استخراج می شوند. مردم آنها را تنفس می کنند یا به دلایل بهداشتی آنها را (رقیق شده) روی پوست خود می زنند.

مردم از تعدادی روغن ضروری برای کمک به درمان عفونت های تنفسی استفاده می کنند. مثالها عبارتند از:

اما در حالی که این روغن ها ممکن است برای بزرگسالان مفید باشند، اطلاعات زیادی در مورد ایمنی آنها در کودکان وجود ندارد.

همچنین، این احتمال وجود دارد که یک کودک واکنش آلرژیک داشته باشد. به عنوان مثال، روغن نعناع می تواند باعث اسپاسم حنجره و مشکلات تنفسی در کودکان زیر 2 سال شود و بهتر است از روغن اکالیپتوس به دلیل عوارض جانبی احتمالی در کودکان اجتناب شود.

همچنین، برخی از روغن های ضروری (مانند رازیانه و روغن درخت چای) می توانند اثرات هورمونی در کودکان خردسال داشته باشند. به همین دلیل، برای اکثر کودکان مبتلا به کروپ بهتر است از آنها اجتناب شود.

پیشگیری از ابتلا به بیماری کروپ

و در پایان برای جلوگیری از ابتلا به کروپ، همان اقداماتی را که برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می کنید، انجام دهید

  • شستن مکرر دست ها مهمترین چیز است
  • کودک خود را از هر کسی که بیمار است دور نگه دارید
  • کودک خود را تشویق کنید تا در آرنج خود سرفه یا عطسه کند
  • برای جلوگیری از عفونت های جدی تر، واکسن های کودک خود را در جریان نگه دارید.
 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

گیاه مرزنجوش را با خواص درمان کروپ، بهبود و رفع میگرن و درمان بی خوابی، رفع التهاب دهان و گلو، مقوی معده، بادشکن، معرق و ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0