topNotif

آیا باید بچه را مجازات کرد

1459 بازدید
28 اسفند 96
سمانه

آیا باید بچه را مجازات کرد ؟

هر بچه جنگجویی در صمیم قلب خود یک حس تقصیر رنج دهنده ای دارد. بنابراین، سرزنش و تنبیه  بر حس مجرمیت او می افزاید و موجب بد رفتاری بیشتری می گردد. برای حل این مساله، سعی کنید چیزها را از دریچه چشم او ببینید. خونسردی خود را از دست ندهید و خشمگین نشوید. شاید احتیاجات این بچه عاصی و سرکش از بچه ای که آزار دیده است خیلی زیادتر باشد. پس باید کوشید که این نیازمندی ها درک و برآورده شود.

وقتی کودک به کودک دیگر اذیت رسانیده معمولا بهتر است او را برای مدتی از سایر کودکان جدا کرد. این تنهایی به او وقت خواهد داد تا خونسردی خود را بازیابد و خود را جمع و جور کند. به او بگویید : هنوز آماده نیستی که با بچه های دیگر بازی کنی، هر وقت آمادگی بیشتری داشتی می توانی نزد آن ها برگردی، ولی الان نه.

اگر در دعوا اسباب بازی یا شی دیگری به کار رفته است، آن را از دست او گرفته کنار بگذارید تا مدتی از بازی با آن محروم بماند. این عمل به هر دو طرف مهلت می دهد که درس عبرت را زودتر فرا بگیرند، و بدانند که خشم و جدال در واقع صفات ناپسندیده ای می باشد و خودشان به یکدیگر کمک خواهند کرد تا بار دوم این حرکات مذموم نشوند.

آیا باید بچه را مجازات کرد

آیا باید بچه را مجازات کرد

در برخی موارد مجازات لازم است

ولی باید مواظب باشید که تحت لباس خشم عادلانه غرض دیگری را نداشته باشید. فرض کنیم بچه ی شما از بچه ی دیگری زجر دیده است، شما چه رفتاری خواهید کرد؟ در اینگونه مواقع خصوصا اگر جراحت بزرگی هم روی صورت بچه دیده شود ممکن است که غضبناک گردید. این پیشامدها وقتی از جانب کودک دیگری است خیلی زشت جلوه گر می شود. بسیاری از مادران این چیزها را فوق العاده جدی تلقی می کنند، ولی شما هوشیار باشید چون مشاجرات همسایه ها عموما به این صورت آغاز می شود. حتی اگر بچه ی خودتان هم آسیب دیده است زیاد مداخله ننمایید. زیرا همه ی این دعواهای جزئی بعد از اندک زمانی خواهد خوابید. پس سعی کنید آرامش خود را از دست ندهید.

 

همچنین بخوانید: دلیل شب ادراری کودکان چیست و چگونه درمان کنیم؟

 

علت دعوا و مشاجره در بچه ها

احتیاجات کودک کاملا برآورده نمی شود، گهگاهی نیز مشاجرت به علت صرفنظر از یک بیماری جسمی روی می دهد. هر بچه ای را اقلا سالی یک بار باید تحت معاینه ی کامل پزشکی قرار داد. این بهترین طریقه ی کشف علل بیماری های نهانی است که اکثرا از آن ها صرفنظر می شود تا کار از کار می گذرد. یک سلسله اعصاب متهیج و بی قرار می تواند حاکی از این باشد که یکی از اعضای بدن معیوب بوده و به توجه طبی نیازمند است.

چنانچه طفل هیچ نقص جسمی نداشته باشد در آن صورت باید علل دیگری را بررسی نمود. نباید گذاشت که بچه در یک محیط خشم و ناامیدی بسر برد، زیرا این امر، علاوه بر بیماری های جسمی، مسائل احساسی و روانی هم ایجاد می کند. اگر تمایلی به تبعیض در خانواده مشاهده شد باید فورا از بین برداشت. والدین و آموزگاران عاقل، کودک بخصوصی را بیش از سایرین مورد نظر قرار نمی دهند. وقتی کودکی بدرفتاری می نماید حتی از مواقعی که خوش اخلاق است بیشتر به محبت و درک والدین احتیاج دارد. اگر این کج رفتاری وی صرفا تظاهری باشد بدون تردید مشکلی وجود دارد که باید حل شود، پدر و مادر نباید آسوده خاطر بمانند تا علت اصلی آن را کشف نمایند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شب ادراری را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0