آیا ویتامین ث به بهبود آسم کمک می کند ؟

2215 بازدید
28 اردیبهشت 97
سمانه

مطالعات بیان می کنند که ویتامین ث ممکن است برای کودکانی که آسم دارند مناسب باشد

ویتامین ث اغلب به عنوان یک منبع عالی به حساب می‌آید که اکثر ما زمانی که احساس بیماری داریم به آن رجوع می‌کنیم. چنین منبعی چه به صورت آب میوه پرتقال باشد تا سرماخوردگی را بهبود بخشد و چه به صورت قرص های جوشانی باشد که به عنوان پیشگیری استفاده می‌شوند، می توان هر زمان که به ویتامین ث نیازی پیدا شد به آن مراجعه کرد. نمی‌توان انکار کرد که کودکان نیز می توانند همانند بزرگسالان از ویتامین ث بهره ببرند، و کشفیات جدید پزشکی نیز به این نتیجه رسیده اند، اما برای بعضی از بچه ها تاثیرات آن زندگی آنها را تغییر می دهد.

یک مطالعه مشترک توسط محققان به نام فینیش و ایجپشن انجام شده است که بیان می‌کند مکمل های غذایی با ویتامین ث می‌توانند موجب کاهش علائم آسم در بعضی از بچه ها، بسته به تاریخچه شخصیتی آنها شوند.

آیا ویتامین ث به بهبود آسم کمک می کند؟

آیا ویتامین ث به بهبود آسم کمک می کند؟

اثرات مصرف ویتامین ث در درمان آسم

محققانی از دانشگاه تانتا در مصر و دانشگاه هلسینکی در فنلاند، اثرات مصرف کم و روزانه ویتامین ث را بر روی شصت کودک بین سنین ۷ تا ۱۰ سال مورد مطالعه قرار دادند. در شرکت کننده های جوانتر با سنین ۷ تا ۸ سال که هیچگاه در معرض قارچ یا شرایط مرطوب مشابهی نبوده اند، مکمل ویتامین ث موجب افزایش حجم هوای تنفس شده در هر ثانیه (FEV1)—یک ارزیابی استاندارد برای اندازه گیری شدت آسم- به طور متوسط به اندازه ۳۷ درصد می شد.‌ درحالیکه آنها در میان همتایان جوانتر از خود، افراد بزرگتر، و کسانی که اخیرا در معرض قارچ و شرایط مرطوب بوده اند، حدود ۲۱ درصد در طول آزمایشات پیگیرانه FEV1 بهبود یافتند.

بر اساس کشفیات اولیه آنها، تیم تحقیقاتی فینیش و ایجپشن، نتیجه گرفت که این مطالعه بیان می‌کند همبستگی قوی مثبتی بین ویتامین ث دریافتی و بهبود ظرفیت ریه در بچه های آسمی وجود دارد.

 

 همچنین بخوانید:  همه چیز درباره بیماری آسم

 

در حالی که این کشش نهایتا می‌توانست موجب پیشرفت زیادی در کیفیت زندگی برای بچه های آسمی در کل دنیا شود، محققان مسئول هشدار دادند که هنوز پیش از اینکه رابطه بین آسم و ویتامین ث کاملا درک شود تحقیقاتی مازاد انجام پذیرند. این حقیقت که نتایج قابل توجهی نیز از آن به اثبات رسیده است، تنها نتیجه ای خوش بینانه است.

کلام پایانی

برخلاف اکثر راه هایی که برای درمان آسم و شرایط مشابه تنفسی در کودکان وجود دارد ویتامین ث بسیار ارزان است، به راحتی به دست می آید و مصرف آن نیاز به هیچ کارشناس پزشکی و یا یک فرد خبره ندارد. این باعث می‌شود که ویتامین ث برای کودکانی که خانواده‌شان درآمد کمی دارند و حتی برای کسانی که در دنیای در حال توسعه زندگی می‌کنند نیز گزینه مناسب و خوبی باشد. حتی در مواردی که دست یابی به داروها مشکل نیست استفاده از ویتامین ث دارای مزایای قابل توجهی است. همچنین خطرات جانبی آن در مقایسه با دیگر نسخه های داده شده و داروهای بدون نسخه نیز تقریبا صفر است.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون آسم و آلرژی را با خواص تسکین آسم و بیماری های تنفسی و تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0