اقدامات لازم در برابر سیلاب

1289 بازدید
10 تیر 97
سمانه

آیا برای یک سیل ناگهانی آماده اید ؟

همانطور که می دانیم سیل از بلایای طبیعی است که همه ساله در گوشه و کنار دنیا اتفاق می افتد و باعث خسارت های مالی و جانی زیادی می شود.

رعایت نکات ایمنی قبل از وقوع سیل

هشدار سیل در رسانه ها به معنای آن است که سیل جاری شده است یا جاری خواهد شد، لذا از قبل آماده باشید. همواره کیف امداد و نجات را در منزل آماده داشته باشید. از منابع مختلف از جمله رادیو، تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی مانند بی سیم، پایگاه انتظامی، اطلاعات و آگهی های لازم را دریافت کنید.

برای زمان وقوع سیل در منبعی آب سالم ذخیره کنید. در مناطق سیل خیز، تامین جانی و مالی در برابر زیان های احتمالی ضروری است، بنابراین بهتر است اسناد و اوراق بهادر را در جعبه ای مطمئن قرار دهید.

اقدامات لازم در برابر سیلاب

اقدامات لازم در برابر سیلاب

در نظر داشته باشید اگر به شما گقته شود منزل را تخلیه کنید از قبل چند مکان را برای سفر انتخاب کنید. همواره کمی بنزین در باک اتومبیل داشته باشید زیرا ممکن است مجبور شوید خانه را ترک کنید. با مناطق سیل خیز آشنا شوید. تابلو برق را در طبقات فوقانی ساختمان جاسازی کنید. خانواده و اموالتان را در برابر سیل بیمه کنید. از ساختن خانه یا محل کار خود در مکان هایی که خطر سیل آن محل را تهدید می کند خودداری کنید.

وقتی که اطلاعیه یک سیلاب برق آسا پخش می شود!

  • اگر در خارج از ساختمان (اداری،  مسکونی) هستید خونسرد باشید.
  • از جاده های هموار عبور کنید.
  • به محل هایی که امکان فرو ریختن آن ها وجود دارد نزدیک نشوید.
  • اصل بهداشت روانی عبارت است از حفظ خونسردی و همدلی با دیگران آن را رعایت کنید.
  • در صورتی که مجبور به ترک منزل و محل سکونت خود هستید قبل از خروج حتما جریان آب، برق، گاز را قطع کنید.
  • اگر مجبور به ماندن در ساختمان هستید نیز بهتر است که این کار را انجام دهید.

 

همچنین بخوانید: راهکارهایی برای مقابله با پرواز زدگی در هواپیما

 

اگر تصور می کنید سیل قبلا شروع شده فورا منزل را ترک کنید چرا که ممکن است تنها چند ثانیه وقت گریز داشته باشید. اگر منزل شما در محاصره سیلاب فرار گرفته باشد به بالاترین نقطه ساختمان پناه ببرید.

نکته:

گوش به زنگ باشید تا در صورت اعلام سیلاب برق آسا به سرعت منزل را ترک کنید. اگر ماشین شما در آب هایی که به سرعت سطح آن ها بالا می آید گیر کرده است فورا آن را رها کنید و به محل مرتفعی بروید. به آرامی رانندگی کنید و مراقب خرابی ها و شیب های جاده باشید. هنگام رانندگی از دنده های سنگین استفاده کنید زیرا ترمز ها در آب به خوبی کار نمی کند.

اگر خانه شما در محل مرتفعی است همان جا بمانید. به نقطه مرتفعی دور از رودخانه ها، نهرها، جویبارها و زهکشی ها بروید. اگر پیاده هستید از نقاطی که در آن سطح آب از زانو بالا است عبور نکنید. برای کسب اطلاعات و دستورالعمل های لازم به پیام های رادیو و تلویزیون گوش کنید و در صورتی که دستور تخلیه داده شده است فورا این کار را انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقويت اعصاب را با خواص تقويت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0