topNotif

تاثیرات شگفت انگیز ماساژ بدن در آب گرم

2280 بازدید
17 تیر 97
سمانه

ماساژ در آب گرم

ماسـاژ عمیق تنها نامی است زیبا برای بیان ماساژ دادن به وسیله خود فرد که بر اساس یافته ها و نقاط فشاری و یا نقاط برانگیزاننده ماساژ داده شده طرح ریزی شده است. ماساژ دادن حتی بدون در نظر گرفتن اثری که بر نقاط فشاری و نقاط برانگیزاننده می گذارد، می تواند به تحریک برقراری جریان خون در عضلات دچار گرفتگی و سفت شدگی کمک کند. ماساژ دادن همچنین رشته های عضلانی به طور مزمن منقبض شده را شل و کمک می کند تا عضله به وضعیتی دست یابد که در آن آرامش و طول بیشتری داشته باشد.

تنها چند دقیقه بهره گرفتن از ماساژ عمیق موجب افزایش اثرهای تمرین ها و کشش ها خواهد شد، از این رو حتی اگر تنها از برنامه تمرینی روزانه نیمه کوتاه و یا کوتاه استفاده می کنید، این قسمت از برنامه تمرینی را از یاد نبرید و از آن چشم نپوشید.

روش های ماساژ عمیق

تقریبا هر روشی که به وسیله آن بتوانید بدن خود را لمس کنید و برای شما احساسی خوشایند به ارمغان آورد، مناسب است. به یاد داشته باشید که در هنگام ماساژ دادن عضلات دچار گرفتگی و سفت شدگی می شود و  ممکن است از حساسیت و درد گهگاهی ناراحتی به همراه داشته باشد، ولی خطوط منتهی شونده به درد را قطع نکنید و بدنتان را ماساژ دهید.

در ابتدای کار چه در زیر دوش ایستاده و چه در داخل وان باشید آرامش خود را حفظ کنید. به تنفس خود توجه داشته باشید و بدنتان را برای بهره گرفتن از سودمندی های تمرین های انجام شده پس از این تنفس آماده سازید. سعی در یافتن نقاط فشاری حساس، دردناک  و گره مانند و آزاد و شل کردن آن ها استفاده کنید. انگشت های خود را بر روی پشت حرکت دهید و ضربه ای ملایم به وسیله انگشت های خود به بدن خود وارد نمایید.

تاثیرات شگفت انگیز ماساژ بدن در آب گرم

تاثیرات شگفت انگیز ماساژ بدن در آب گرم

اندکی آرامش

در حالت ایستاده یک دست خود را بر روی قفسه سینه و دست دیگر را بر روی شکمتان بگذارید وانمود کنید که دستهایتان به بدنتان چسبیده است. نفس عمیق بکشید و هوا را به ریه هایتان وارد کنید سپس آن را رو به سوی دستی که بر شکم گذاشته اید بیرون دهید، به طوری که شکم با پر شدن هوا متسع شود. هنگامی که احساس کردید شکمتان پر شده است همین حرکت را در مورد قفسه سینه خود انجام دهید.

هنگامی که قفسه سینه تان نیز از هوا پر شد با وارد آوردن فشار آهسته و تدریجی بر قفسه سینه خود، شروع به خارج ساختن هوا از سینه کنید و عمل بازدم  انجام دهید تا هوا ابتدا از قفسه سینه تان خارج شود، سپس به آرامی به شکمتان فشار وارد کنید تا این ناحیه به طور کامل از هوا خالی شود. همه مراحل را دوباره تکرار کنید. با پر کردن شکم و سپس قفسه سینه و بعد از آن خالی کردن قفسه سینه و در پایان شکم متمرکز نمایید.

این تمرین را ده بار انجام دهید با احساس پر شدن بدنتان از اکسیژن و بخار هوای حاصل از آب گرم، فشار و ناراحتی از بدنتان خارج می شود.

 

همچنین بخوانید:  آیا می دانید چگونه کودکتان را ماساژ دهید ؟

 

جستجو برای یافتن نقاط فشار

حرکت دادن انگشت ها روی پشت راهی ساده و طبیعی برای یافتن مراکز فشار و ناراحتی و اعمال فشار موثر و مفید است. از انگشتان اشاره و میانی خود برای حرکت دادن نوک انگشت ها به صورت حرکات ریز روی عضله استفاده کنید. نقاط و مراکز حساس و دردناک را که نشان دهنده نقاط فشار هستند با وارد آوردن فشار ملایم و آهسته روی آن ها احساس کنید، این گونه نباشد که انگشتان خود را فقط روی پوست بلغزانید. انگشتان شما باید دست کم به اندازه شش میلیمتر وارد عضله قرار گرفته در زیر پوست شما شوند.

هنگامی که نقطه ای را که از نواحی اطرافش به طور مشخص حساس تر و دردناک تر است می یابید به آرامی روی آن فشار وارد کنید. با ملایمت به آن ضربه بزنید، به وارد آوردن فشار با همان شدت تا زمان احساس کاهش درد ادامه دهید. این کار به طور معمول مدت زمانی بین ده تا سی ثانیه طول می کشد. هنگامی که درد از بین رفت بیشتر فشار وارد نکنید، فقط اجازه دهید که درد همان طور که می خواهد از بین برود و سپس به حرکات دادن انگشت هایتان برای یافتن دیگر نقاط حساس ادامه دهید.

با ضربه ای آرام و ملایم به افزایش جریان خون و نرم کردن رشته های عضلانی سفت شده کمک کنید. برای وارد آوردن ضربه ملایم با انگشت ها از پهنای نوک انگشت ها استفاده کنید به گونه ای که می خواهید گرد و خاک را از روی سطح چیزی جارو کنید. تفاوت این کار با جارو کردن این است که در اینجا باید به طور عمیق بر عضله فشار وارد کنید.

دستتان را به آرامی بر روی تمام طول عضله به حرکت در آورید و حرکت خود را در راستای رسیدن به قلب سوق دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شيرين را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0