topNotif

خلق و خوی نوزاد خود را بشناسید

1748 بازدید
10 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

خلق و خوی نوزاد !

بعضی از بچه ها از سایرین سخت تر هستند و گریه زیادشان دقیقا به خلق و خوی آن ها بر می گردد. در نظر داشته باشید که اگر فرزند شما از این دسته باشد احتمالا برای مدتی به مراقبت و نزدیکی بسیار زیاد شما نیاز دارد. گریه او هم راهی است تا بتواند به توجهی که به آن نیاز دارد دست یابد. حتی اگر بچه سختی باشد این موارد را به خاطر داشته باشید: گریه هایش تقصیر او نیست، تقصیر شما هم نیست و این طور نیست که اگر کودکی زیاد گریه می کند در آینده به کودکی بد خلق یا مشکل دار تبدیل خواهد شد.

شواهدی هم در دست نیست که گریه های شدید بر روی رشد یا رفتار کودک پس از یک سالگی اثر بگذارد، او این مرحله را پشت سر خواهد گذاشت. کودک ممکن است فعال یا حساس باشد و با آن که خیلی سریع تحریک شود و یا خلق و خوی او ترکیبی از همه این موارد باشد. شناخت ویژگی های او به شما کمک می کند راه آرام کردنش را پیدا کنید.

خلق و خوی نوزاد خود را بشناسید

خلق و خوی نوزاد خود را بشناسید

کودک ناراحتی شما را می فهمد !

گفته می شود کودکان ناراحتی پدر و مادر خود را می فهمند. گاهی می بینند که با وجود تمام تلاش های شما برای آرام کردن کودکتان شخص دیگری همچون دوست، همسر و … او را خیلی راحتتر آرام می کنند. این مسئله ممکن است موجب سرخوردگی شما شود. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که کودک شما را دوست ندارد. کودک عصبانی بودن، ناراحتی شما را متوجه می شود و همین مسئله باعث گریه بیشتر او می شود پس سعی کنید از کمک دیگران استفاده کنید.

کودکان حساس !

بعضی از کودکان نشان می دهند که از دیگران حساس ترند. به نظر می رسد آن آرامشی را که در رحم مادر داشته اند از دست داده اند و تجربیات جدید برایشان سخت تر است. برای مثال اگر کودک شما از حمام کردن یا لخت شدن خوشش نمی آید ممکن است به خاطر همین مسئله باشد.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی موثر در تولد نوزاد پسر

 

کودکان حساس احتمالا دارای چنین رفتاری هستند :

  • تغییر رفتار بسیار سریعی دارند مثلا بیدار می شوند و یک دفعه گریه می کنند.
  • اغلب و به راحتی در خواب تکان می خورند و گریه می کنند.
  • مکررا دست یا پای خود را جمع می کنند.
  • وقتی غذا از سیستم گوارشی آنان پایین می رود، گریه می کنند.
  • شکمشان نفخ زیاد دارد و حتی از تکان دست و پای خود هم گریه شان می گیرد.
  • تحریکات بیرونی مانند صدا، نور، بو یا صورت هایی که به ناگاه به آن ها خیلی نزدیک می شوند و یا حتی لمس کردنشان توسط اشخاص مختلف آن ها را ناراحت و آشفته می کند.

اگر تشخیص دادید که فرزند شما هم طبیعت حساسی دارد بدانید که قرار گرفتن در محیط آرام و کمک های دقیق شما برای او لذت بخش تر است.

همه کودکان در روزهای اولیه عمر خود برای راحت بودن و احساس امنیت نیاز به تماس بدنی فراوان دارند. هرگاه فکر کردید که تمام نیازهای جسمی او را برطرف کرده اید و او هنوز گریه می کند احتمالا به آغوش شما نیاز دارد پس برای آرام کردن او را زیاد بغل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق اسطوخودوس را با خواص آرامبخش، باکتری کش، ادرار آور، رفع دلپیچه، میگرن و سردرد، برطرف کننده عفونت های دستگاه تنفسی و دردهای روماتیسمی، موثر در حساسیت های فصلی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0