topNotif

نکاتی در مورد استفاده از موم بدانید

1652 بازدید
28 اردیبهشت 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

نکاتی در مورد موم بدانید !

لایه نازکی از موم ابتدا بر روی پوست مالیده می شود. یک نوار پارچه ای بر روی این موم قرار داده می شود و روی آن فشار وارد می آید. سپس با یک حرکت سریع این پارچه از روی پوست برداشته می شود، همراه این پارچه، موم، موها و سلول های مرده پوست هم کنده می شوند و پوست صاف می گردد.

نکاتی در مورد استفاده از موم که بد نیست بدانیم !

برای جلوگیری از تیره شدن ظاهر پوست بعد از استفاده از موم مراقب باشید که قسمت هایی از پوست که در آن ها از موم استفاده شده است به مدت 48 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرد. در غیر این صورت می توانید از یک کرم ضد آفتاب قوی استفاده نمایید. برای اینکه مطمئن شوید که به موم آلرژی یا حساسیت ندارید ابتدا بر روی قسمت کوچکی از پوست تان موم را آزمایش نمائید. موهایی که قرار است با استفاده از موم کنده شوند باید حداقل سه میلی متر طول داشته باشند. اگر طول موها کوتاه تر از این مقدار است باید صبر نمائید تا طول آن ها افزایش یابد. قبل از استفاده از موم پوست را کاملا شسته و خشک نمائید تا هر گونه چربی موجود بر روی پوست پاک شود و موم کاملا بر روی پوست بچسبد.

 

نکاتی در مورد استفاده از موم بدانید

نکاتی در مورد استفاده از موم بدانید

مراقب باشید که موم را بیش از حد گرم نکنید که موجب سوختگی پوست گردد، ابتدا موم را بر روی قسمت کوچکی از پوست امتحان نمائید. اگر نگران بروز درد و سوزشی که در هنگام استفاده از موم ایجاد می شود هستید می توانید از یک ژل کاهنده درد و یا یک اسپری بی حس کننده استفاده نمائید. از این دارو ها باید حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از به کار بردن موم استفاده نمایید. از یک لایه نازک موم در مسیر رشد موها استفاده نمایید و بهتر است وسیله ای که با آن موم را بر روی پوست قرار می دهید را با زاویه ی 45 درجه نگه دارید.

در هنگام قرار دادن نوار پارچه ای بر روی موم آن را در همان جهت رشد موها مالش دهید و حدود یک سوم از این نوار پارچه ای را آزاد نگهدارید و آن را نچسبانید تا بتوانید آن را محکم گرفته و با یک حرکت سریع بکشید. در هنگام کندن نوار پارچه ای پوست را محکم بکشید تا سفت شود. یک بار کشیدن سریع و محکم بسیار موثر تر از چند بار کشیدن آرام می باشد. برای کندن موهای صورت از مومی استفاده کنید که درجه حرارت آن کمتر می باشد. از یک دست تان برای محکم نگه داشتن پوست استفاده نمایید، موم را به صورت لایه خیلی نازکی بر روی صورت پخش نمائید در هر بار فقط قسمت کوچکی از صورت را موم بزنید. بعد از اتمام کار با یک حوله مرطوب موم های اضافی را از صورت پاک نمائید.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با فواید عسل برای پوست های خشک

 

از دوش گرفتن یا خیس کردن موها قبل از استفاده از موم خودداری نمائید. موها در اثر خیس شدن نرم می گردند و احتمال کمتری دارد که به خوبی به موم بچسبند، کندن موهای سفت راحت تر است. بعد از استفاده از موم از پوشیدن لباس های تنگ خودداری نمائید تا خطر تحریک پوست و ایجاد موهای برگشت خورده و فرو رفته در پوست کمتر شود. در صورت وجود آکنه تا هنگام بهبودی از موم استفاده نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0