topNotif

چگونه ترس خود را از بین ببریم؟

1686 بازدید
22 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

چگونه ترس خود را از بین ببریم، ترس نشانه چیست؟

ترس ها رو دور بریزید !!!

اگر بتوانیم ترس هایمان را فراموش کنیم و بپذیریم با هر چه زندگی برایمان پیش می آورد قدرت رویارویی داریم آنگاه به منبع نیروی فردی خود متصل می شویم. وقتی از ترس ها رهایی یابیم از زندگی لذت می بریم، می توانیم تصمیم بگیریم، در زندگی تغییر ایجاد نماییم و احساس کنیم که نیروهای خاص خود را داریم که با آن مسئول اتفاقات زندگی خود هستیم. احساس می کنیم به راحتی می توانیم از مرحله ای به مرحله دیگر قدم برداریم و اطمینان داشته باشیم که می توانیم با هر چه در زندگی سر راهمان قرار گیرد کنار بیاییم.

پایین بودن اعتماد به نفس

ترس هنگامی غالب می شود که شما اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و احساس می کنید شایستگی عشق، موفقیت، بخشش، خوشبختی، احترام و شادی را در زندگی ندارید. گاهی فکر می کنید که قادر به رویارویی با اتفاقات نیستید.

چگونه ترس خود را از بین ببریم؟

چگونه ترس خود را از بین ببریم؟

وحشت طبیعی در برابر تغییرات

ترس، دوست قدیمی و واکنش طبیعی در برابر هر فرآیند نا آشنایی است که ذهنیتی از آن نداریم. هر گاه خود را در وضعیتی قرار دهیم که احتمال شکست در آن وجود داشته باشد ترس به سراغمان می آید. باید این فرآیند طبیعی را بپذیریم و بدانیم که تغییرات و موقعیت های نا آشنا همراه با ترس خواهند بود. وقتی ترس را بشناسیم و بفهمیم که همیشه می توانیم رویاروی اتفاقات پیش آمده قرار بگیریم کمی راحت تر می شویم و اجازه می دهیم انرژی خلاقمان آزاد گردد. اگر به ترس با دیدی مثبت نگاه نکنیم آنگاه همیشه وسیله ای خواهد بود که ما را خلع سلاح می کند.

این افکار ما هستند که در ذهنمان ایجاد ترس می کنند. اغلب ترس ها در طی زمان با افکاری که آن ها را پشتیبانی می کنند قوی می شوند. هنگامی که احساس ترس می کنیم در واقع به فرآیند فکری خود واکنشی مستقیم نشان می دهیم. همزمان با آن بدن نیز واکنشی فیزیولوژیک به صورت حمله های عصبی، عرق کردن کف دست، شکم درد، تهوع یا خشکی دهان از خود بروز می دهد.

 

همچنین بخوانید:   آیا رویایم برایم رضایت به ارمغان می آورد؟

 

ترس ها زاییده افکار ما هستند.

ترس ها هنگامی بروز می کنند که ما خود را متقاعد می سازیم که نمی توانیم با نتیجه موقعیت هایی که با آن ها رو به رو می شویم مقابله کنیم، پس می بینیم که ترس ها چیزی نیستند که یک باره و بی دلیل به وجود آمده باشند بلکه زاییده افکار منفی خود ما هستند. جالب است بدانید ظرفیت بشر با آنچه که زندگی برایش پیش می آورد تطابق دارد. ما قدرت رویارویی با بسیاری از چیزها را داریم، از جمله مرگ نزدیکان و عزیزان و… اما گاهی خود را قانع می کنیم که به هیچ وجه نمی توانیم با آن رو به رو شویم. نیروی این فکر همراه با احساس ترس می تواند بسیار قوی باشد. به همین جهت این تصویر را داریم که قادر به رویارویی با نتیجه جریانات نیستیم ولی سرانجام می فهمیم که بدترین قسمت قضیه خود ترس بوده است.

در نتیجه، مهم نیست پیامد هر موقعیتی چه باشد آنچه اهمیت دارد این است که ما خواهیم توانست با آن رویارویی کنیم. اتفاقات همیشه طبق برنامه ریزی مان روی نمی دهند و این بازی زندگی است. هر بار که نتیجه با آنچه که انتظارش را داریم فرق کند می توانیم درس تازه ای بگیریم، این درس ها به شخصیت، تجربه و منطق ما در زندگی شکل می دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گل گاو زبان را با خواص آرامبخش، نرم کننده، معرق، ادرارآور،(دفع کننده کلرورها)، تصفیه کننده خون، رفع التهاب و ورم کلیه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0