چگونه رویای خود را استحکام بخشیم؟

1443 بازدید
05 تیر 97
سمانه

چگونه رویای خود را استحکام بخشیم !؟

ماری وب می گوید : قبل از سوار شدن بر اسب رویاهای خود آن را زین کنید. این جمله چه مفهومی دارد ؟ معنایش این است که برای برنامه ریزی هم باید برنامه ای داشته باشیم. راهکار به عنوان بخشی از یک رویا به اندازه خود رویا اهمیت دارد، اغلب مردم می پذیرند که برنامه ریزی مهم است و با این حال در انجام دادن آن کوتاهی کرده و فراموش می کنند که این بخشی از فرآیند کار است.

کلیه مواضع خود را واضح بیان کنید

فرآیند رسیدن به هدف، مانند رسیدن به مقصد با استفاده از دستگاه مسیر یاب است. اگر به این دستگاه فرمان دهید که کجا هستید و به کجا می خواهید بروید می تواند نقشه راه را پیش رویتان قرار دهد. اما تفاوت شما با دستگاه مسیر یاب این است که ما باید همه مسیرهای حرکت خود را شخصا تهیه کنید.

وقتی برای رسدن به رویاهایمان برنامه ریزی می کنیم کار را با روشن کردن مواضح خود آغاز می کنیم. موقعیت فعلی من، ابتدا از خود بپرسید الان کجا هستید؟ باید در رابطه با موقعیت فعلی خود صادق باشید. غیر ممکن است که واقعیت وضعیت فعلی خود را نادیده بگیرید و با این وضعیت به موفقیت برسید.

موفقیت آنی من، از خود بپرسید وقتی به رویایم دست یافتم این رویا چه شکلی خواهد داشت؟ با مشخص کردن موقعیت خود در آینده جهت و انگیزه ای برای رسیدن به رویایتان پیدا می کنید. هنری کایزر می گوید : کاملا مشخص هست تا هدفی را در زندگی مشخص نکنید نمی توانید در شرایط ایده آل خود قرار بگیرید.

موقعیت بینابینی

سعی کنید راه حل های حد فاصل این دو را مشخص کنید. از خود بپرسید چه اقداماتی باید صورت دهید که از موقعیت فعلی به موقعیت آتی مورد نظرتان حرکت کنید. وقتی اقدامات لازم برای دست یابی به رویایتان را مکتوب می کنید انتظار نداشته باید که خیلی زود آن ها را عملی کنید. برنامه ها شفاف و ساده اند ولی زندگی و راه های پیگیری رویاها در هم و پیچیده اند. فرآیند فراهم کردن مقدمات کار و برنامه ریزی تازه اول کار است. خیلی ها تصور می کنند وقتی بدانند که کجا هستند و به کجا می خواهند بروند و قدم هایی را برای این گذر مشخص کنند قضیه تمام شده است. این حرف درست است اما کارهای دیگری هست که باید انجام دهید.

چگونه رویای خود را استحکام بخشیم؟

چگونه رویای خود را استحکام بخشیم؟

همه اقدامات خود را مو به مو بررسی کنید !

تفاوت واقعی میان رویا و اندیشه آرزومندانه کاری است که هر روزه انجام می دهید. جان روسکین می گوید : افکار، دانسته ها و اعتقادات ما در نهایت اثر چندانی بر جای نمی گذارند، مهم این است که چه کار می کنیم ؟

برای دست یابی به رویای خود باید چه کنیم ؟

کاری انجام بدهید، جریان کار با اقدام به کار شروع می شود. ابتدا کافی است حرکت کنید. کارها و راه های مختلف را امتحان کنید اگر دست به کار شده باشید انجام دادن کار درست ساده تر می شود.

همین امروز قدمی برای رسیدن به رویای خود بردارید !

اگر می خواهید رویایتان را تحقق ببخشید نباید از آن  دست آدم هایی باشید که منتظر می مانند تا اتفاق خاصی بیفتد تا زندگی کنند شما باید دم را غنیمت بشمارید و زندگی کنید. چگونه از این رویداد اجتناب می کنید؟ جواب این است با انجام دادن کاری که همین امروز شما را به رویایتان نزدیک تر کند. اگر برای رسیدن به رویای خود به اندازه کافی جدی هستید ببینید امروز با چه اقدامی می توانید قدمی به تحقق خواسته تان نزدیک تر شوید؟ نمی توانید در یک چشم بر هم زدن به رویای خود دست پیدا کنید باید قدم ها را یکی یکی بردارید و تنها زمانی که می توانید قدمی بردارید همین امروز است.

 

همچنین بخوانید: راهنمای دستیابی به رویاهایتان

 

هر روز کاری را در رابطه با رویای خود انجام دهید !

ارل نایتینگل می گوید : در دنیا کسانی هستند که با قایقی کوچک اقیانوس ها را طی می کنند و یا معلولی مدال طلای مسابقات المپیک را به گردن می اندازد. حکایاتی از این دست در مورد مداومت و پشتکار بسیارند. راز موفقیت شما در دستور کار روزانه شما نهفته است. اگر هر روز قدم درستی بردارید پیشرفت کرده و سرانجام به خواسته خود می رسید و نکته مهم هم همین است.

همه گزینه ها را در نظر بگیرید !

وقتی برای رسیدن به رویای خود برنامه ای تدارک می بینید قدم های بعدی شما را به جانب تحقق رویایتان به حرکت در می آورند. اما این خطر وجود دارد که در برخورد با برنامه تان به شدت انعطاف پذیری پیشه کنید و نتوانید به رویایتان تحقق ببخشید. گاه لازم است که گزینه های دیگر را نیز مد نظر بگیرید. وقتی برای حرکت به جلو در شرایط دشواری قرار می گیرید بلافاصله رویایتان را تغییر ندهید و به جای آن در برنامه تان تجدید نظر کنید.

تصمیمات تنها در لحظه کنونی وجود خارجی دارند. سوالی که برای تصمیم گیرنده مطرح است این نیست که فردا چه کار باید بکنیم، بلکه مهم این است که امروز چه باید بکنیم تا برای فردایی نامطمئن آماده باشیم ؟ بهترین راه برای روبرو شدن با نا امنی فردا در نظر گرفتن گزینه هایی است که در عمل با آن سروکار داریم. هر قدر هم که راهکار شما زیبا باشد باز گاهی لازم است نگاهی به نتایج بیندازید.

از تمامی منابع خود استفاده کنید !

به رویای خود توجه کنید، بدون توجه به این که چه رویایی در سر دارید ببینید به چه منابعی احتیاج دارید و در حال حاضر چه منابعی در اختیار دارید؟ چه دارایی و سرمایه ای در اختیار دارید ؟ چه کسی می تواند به شما کمک کند؟ فهرستی تهیه کنید، برنامه ریزی تنها کافی نیست ممکن است مجبور شوید از همه منابع خود استفاده کنید تا رویایتان را محقق سازید.

چگونه رویای خود را استحکام بخشیم؟

چگونه رویای خود را استحکام بخشیم؟

آنچه که غیر ضروری است حذف کنید !

برای لحظه ای به رویای خود فکر کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد ؟ اینکه دارای چه مقامی خواهید شد، چه چیزهایی به شما تعلق خواهند یافت؟ با چه کسانی ملاقات خواهید کرد ؟ مالک چه چیزهایی خواهید شد و به کجا سفر می کنید و … جز مواردی است که اغلب به ذهن افراد می رسد اما به این که چه چیزهایی باید از دست بدهید تا به این موارد برسید فکر کرده اید؟ اینکه باید از چه چیزهایی صرف نظر کنید. رویاهای بزرگ بهای بزرگی دارند. برای اینکه به رویایتان برسید باید چیزهایی را از دست بدهید و بزرگترین چالش این نیست که باید چیزهای بدیهی را از دست بدهید بلکه باید از چیزهای خوبی که کمکی به شما نمی کنند صرف نظر کنید.

حذف کردن موارد غیر ضروری از برنامه روزانه، تلاشی پیوسته است، اما ارزش آن را دارد که به خاطرش بجنگید و تلاش کنید. چرا ؟ زیرا اغلب کسانی که نمی توانند رویای خود را تحقق بخشند به این دلیل است که مانع بزرگی بر سر راه آن ها است، دست از تلاش بر می دارند. اگر می خواهید به رویای خود تحقق بخشید از چیزهای کم اهمیت بگذرید تا به چیزهای مهم تری دست پیدا کنید.

از چالش ها استقبال کنید !

پس از اعلام مواضع، ارزیابی اقدامات، در نظر گرفتن همه گزینه ها، بهره گیری از کلیه منابع دسترس و حذف موارد غیر ضروری هنوز کار دیگری دارید که باید انجام دهید، باید به استقبال چالش های زندگی بروید. راه رسیدن به هر رویایی پر از چالش ها و پستی و بلندی های گوناگون است. انتظار آن ها را داشته باشید. از همه مهمتر خود را برای رو به رو شدن با آن ها آماده سازید. به جای اینکه به گذشته ها نگاه کنید و تاسف بخورید به آینده نگاه کنید.

می توانید دورنمای ذهنی خود را در نظر بگیرید. خود را ببینید که بر برخی از این چالش ها غلبه کرده اید. هیچکس نیست که در پیگیری رویاهای خود شکست هایی را تجربه نکند. یکی از هدف های شما باید این باشد که شکست ها را پشت سر بگذارید تا سرانجام موفق شوید.

تجربه شکست امری اجتناب ناپذیر است به همین دلیل توصیه می شود که شکست را دوست خود بدانید. وقتی شکست خوردید باید آن را پذیرا باشید، آن را وارسی کنید و از آن درس بگیرید. اگر این کار را انجام دهید نه تنها شکست را تکرار نخواهید کرد بلکه به لحاظ احساسی هم قوی تر خواهید شد.

انعطاف پذیر بمانید و آماده تغییر باشید

دومین چالشی که باید با آن رو به رو شوید و بر آن غلبه کنید عدم انعطاف پذیری است. در این حال که برای انعطاف پذیر ماندن خود تلاش می کنید به خاطر داشته باشید که هر چیز دیگری به غیر از رویایتان ممکن است تغییر پیدا کند.

البته تضمینی وجود ندارد که با رعایت این نکات به رویایتان تحقق ببخشید اما اگر برنامه ای داشته باشید اگر انعطاف پذیر باقی بمانید اگر روی تلاش هایتان متمرکز شوید، اگر منابع خود را جمع آوری کنید و اگر همه روزه برای نزدیک شدن به رویایتان تلاش کنید و گامی به جلو بردارید به احتمال زیاد رویای خود را عملی خواهید ساخت.

رویاها به سرعت و سهولت به واقعیت تبدیل نمی شوند و نتایج مطلوب نیز به سرعت حاصل نمی آیند. پس باید به تلاش و جدیت خود ادامه دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0