topNotif

چگونه عزت نفس خود را بالا ببریم؟

1694 بازدید
22 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

عزت نفس خود را بالا ببریم.

عزت نفس چیست ؟ داشتن عزت نفس به معنای داشتن احساس خوبی در مورد خودمان است، یعنی ارزش شادی ها، سلامتی، عشق و گذشت را بدانیم. وقتی به درجه مطمئنی از عرت نفس برسیم احساس قدرت شخصی می کنیم. تنها این موقع است که می توانیم در دریای زندگی به رقص در آییم. اگر خود را آنچنان که هستیم دوست نداشته باشیم، اگر بگذاریم دیگران لگدمالمان کنند نتیجه ی آن درد و رنج و نگرانی ذهنی است که در نهایت به عزت نفس پایین می انجامد. دست یابی به عزت نفس بالا نیازمند تمرین و کار سخت است.

کاملا طبیعی است که گاهی انسان در مورد خودش شک کند. زندگی گاهی آن قدر سخت می شود که ما از یاد می بریم چه کسی هستیم و روی کره زمین چه می کنیم ؟ اگر فورا از این شک بیرون نیاییم در طول زمان احساسات منفی بر سلامت و تندرستی مان اثر خواهد گذاشت. برای بالا بردن عزت نفس و در نتیجه اعتماد به نفس ابتدا باید از گفتگوی درون ذهنمان باخبر شویم. درست مانند نواری که به طور مداوم و تکراری کار می کند و آنچه می گوید بسیار مهم است. خبر خوب این است که این نوار از ذهنتان نشات می گیرد و شما می توانید آن را تغییر دهید، این نوارها تجمع افکارتان است.

مرحله آگاهی از افکار

آگاه شدن از افکار مخربی که در مورد خود داریم اهمیت بسیار بالایی دارد، این افکار هنگامی که می خواهیم کاری را انجام دهیم یا با کسی حرف بزنیم همواره در سرمان می چرخد. زمانی که ما بدانیم این افکار چگونه بر روابط روزانه ما تاثیر می گذارد آنگاه می توانیم تغییرات مثبتی پدید آوریم. وقتی افکارمان پر از نکات منفی، مخرب و خشن در مورد خود باشد آنگاه از درون احساس آسیب پذیری و ضعف می کنیم و در نتیجه خود را در موقعیت های منفی و سخت زندگی قرار می دهیم. ما با کنترل کردن ذهنمان آنچه را که می خواهیم برایمان اتفاق بیافتد را در دست می گیریم و افکارمان را در همان مسیر قرار می دهیم این مسئله باعث می شود در بیرون هم موقعیتمان بهبود یابد.

چگونه عزت نفس خود را بالا ببریم؟

چگونه عزت نفس خود را بالا ببریم؟

مرحله ایجاد کردن افکار تازه در ذهن

ما همه قادر به درخشیدن هستیم. آرزوی درونی ماست که روشنایی خود را به مرحله درخشندگی بگذاریم آنگاه می توانیم با زندگی بازی کنیم. گاهی اوقات با گذشت زمان انسان ها فراموش می کنند که هستند و چه استعدادهایی دارند. هر بار که در پی تلاشی شکست می خوریم هر بار که عشق می ورزیم، هر بار که در پی تجربه ای خود را به قاضی می بریم به باور جدیدی می رسیم و پیامد این باور را چه منفی و چه مثبت در زندگی خود می بینیم.

می توانید با ذکر گفتن، فکر یا باور جدیدی را بسازید. اصولا ذکر به عبارات کوتاه مثبتی گفته می شود که بارها و بارها تکرار می شوند تا ساختار اعتقادی ما در ذهنمان را بازسازی کنند. ذکر بر عمیق ترین حقیقت درونی تان متمرکز می شود و تمام باورهای مثبت شما را محکم می کند. و به یاد داشته باشید اگر خود و زندگی تان را دوست نداشته باشید بدبختی وجودتان را فرا می گیرد.

 

همچنین بخوانید: ده اقدام برای مقابله با مواد حساسیت زا

 

مرحله مهربانی با خود

اگر برای روح تان وقت نگذارید خلاقیت، انرژی و عشق به زندگی را از دست می دهید و مانند قطعه ای رنگ و رو رفته ای به گوشه ای می افتید. باید به یاد داشته باشید که شما در زندگی لایق شادی، عشق، زمان، احترام و بخشش هستید به محض اینکه این موارد را پذیرفتید و فرآیند تلاش را آغاز کردید کم کم پی می برید که به چه چیزهایی در زندگی عشق می ورزید. می کوشید زمانی را به خودتان اختصاص دهید می توانید استرس ها را از بین ببرید و روح خسته خود را التیام بخشیده و دوباره زنده کنید.

آنچه که زندگی هر انسانی را روشن می کند با دیگری متفاوت است مثلا بعضی ها با حمام گرفتن، نور شمع، پیاده روی و برخی با چیزهای دیگر خود را آرام می کنند. به چیزهایی بیندیشید که می توانند شما را به زندگی بازگردانند، اگر تصمیم بگیرید برای خودتان وقتی را اختصاص دهید اطرفیان تان هم تاثیر مثبت آن را بر خود خواهند دید. پس به چیزهایی فکر کنید که به روح شما نیرو می دهد و آن ها را در زندگی تان پیدا کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

رزماری خشک را با خواص تقویت حافظه، تحریک جریان خون، پیشگیری و درمان استرس و اضطراب، تسکین سردرد، تحریک رشد مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان مشکلات تنفسی، بهبود فرآیند هضم، کاهش قند خون، درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی را از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0