topNotif

کودکان در سن بلوغ، چه تغییراتی می کنند؟

1476 بازدید
26 خرداد 97
سمانه

کودکان در سن بلوغ، چه تغییراتی می کنند؟

از لحظه تولد نوزاد شروع می کند خود را با محیط اطراف سازگاری دهد. پس از مدتی نوزاد وابستگی را رد کرده و به یک شخص خود کفا از نظر فیزیکی، ذهنی و اجتماعی تکامل می یابد. رشد کودک در سال اول زندگی نسبت به بقیه عمرش سریع تر می باشد. کودک در پنج سال اول زندگی خود مهارت های اساسی را می گیرد و این روند تا کسب محدوده وسیعی مهارت های فیزیکی و فکری ادامه می یابد.

بچه ها الگوی رشد و تکامل قابل پیش بینی دارند اما میزان رشد در هر بچه متفاوت است رشد فیزیکی و تکامل ذهنی تا حدی توسط فاکتورهای ژنتیکی تعیین می شود اما این فرآیند ها تحت تاثیر سلامت عمومی فرد و تحریکات محیطی نیز هستند.

کودکان در سن بلوغ، چه تغییراتی می کنند؟

کودکان در سن بلوغ، چه تغییراتی می کنند؟

رشد اولیه و یادگیری !

قبل از آن که کودکان مهارت های اصلی را یاد بگیرند از تعدادی رفلکس های اولیه استفاده می کنند که به آن ها کمک می کند تا زنده بمانند آن ها به وسیله گریه کردن با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند و به صورت غریزی وقتی پستانک وارد دهان آن ها می شود شروع به مکیدن می کنند. در ابتدا رشد کودک سریع بوده و در سال اول وزن او سه برابر می شود و قدش حدود 25 سانتیمتر بزرگتر می شود. بعد از دو سالگی کودک دوره رشد کندتر و طولانی تری را آغاز می کند و در این زمان مهارت های پیچیده را یاد می گیرد و یا کامل می کند.

هم مهارت های ذهنی و هم هماهنگی های فیزیکی بستگی به تکامل مناسب سیستم عضلانی و سیستم عصبی دارد. اولین مهارت ها برای یک کودک مهارت های اساسی مانند راه رفتن، حرف زدن و غذا خوردن مستقل است. کودکان در دوران رشد همراه با استقلال خودشان را به عنوان یک شخص می دانند و یاد گیرنده های فعالی بوده با محیط اطراف خود واکنش می دهند و با اطرافیان خود ارتباط نزدیکی برقرار می کنند. بچه ها مسائل را از طریق تمرین یا تقلید یاد می گیرند. در سن 12 سالگی بچه ها طیف زیادی از مهارت های فیزیکی را کسب می کنند، آن ها همچنین مهارت های ریاضی و زبان آگاهانه را نیز یاد می گیرند.

 

همچنین بخوانید:  بحران دوران بلوغ چیست و چگونه بر آن پیروز شویم

 

حرکت به سمت بلوغ !

نوجوانی یک دوره گذرا بین کودکی و بلوغ است که طی آن رشد کودک سریع بوده و تغییرات فیزیکی شدیدی که نشانگر بلوغ است در وی ایجاد می گردد. این دوره بین سنین 10 تا 15 سالگی می باشد. در حال حاضر بلوغ نسبت به 100 سال قبل زودتر رخ می دهد که احتمالا به خاطر بهبود در وضعیت تغذیه می باشد. اندام های تولید مثل بالغ هستند و صفات ثانویه جنسی مثل بزرگ شدن پستان ها و رویش مو بدن نیر بعضی اوقات قبل از بلوغ فکری ایجاد می گردند، سازگاری با این تغییرات فیزیکی و احساسات جدید لازم می باشد.

در بیشتر جوامع جوانان با سن 18 سال را بالغ می دانند که البته روند بلوغ روان شناختی آن ها تا سالیان زیادی ادامه می یابد. بلوغ هنگامی که غده هیپوفیز هورمون هایی که ترشح هورمون های جنسی را تحریک می کنند تولید می کند شروع می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اذخر مکی را با خواص درمان  تب، سرفه و سرماخوردگی، درمان سرطان، رفع مشکلات گوارشی، درمان کم خونی، درمان درد و التهاب مفاصل، افزایش کارایی مغز، جلوگیری از عفونت های قارچی یا باکتریایی بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0