topNotif

اسپری خنک کننده خانگی خیار برای شادابی پوست

7937 بازدید
06 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

اسپری خنک کننده خانگی خیار برای شادابی پوست

هیچی بهتر از یک نسیم خنک در هوای گرم نیست! این نسیم آرام بخش و شاداب کننده است، اسپری خنک کننده خیار در عین حال که درخشش خاصی به پوست شما می بخشد مزایا و خواص بسیاری برای پوست شما دارد.

زمانی که می خواهید ریلکس کنید، استفاده از یک اسپری پوستی انتخاب خیلی خوبی است. با  وجودی که در بازار این اسپری‌ها به شکل های مختلفی وجود دارند ولی قیمت بالایی دارند برای همین کمتر کسی آنها را خریداری می کند.

همچنین اسپری های تجاری حاوی مواد مصنوعی، الکل و بسیاری از مواد اولیه‌ی دیگری هستند که می توانند موجب التهاب و خشکی پوست شما شوند. اگر شما پوستی حساس داشته باشید، ممکن است پوستتان تا حد زیادی آسیب ببیند.

بنابراین بهتر است که از اسپری های طبیعی خانگی استفاده کنید و از روغن‌ها و رایحه‌های طبیعی مورد نظرتان در آن بهره ببرید. مواد اولیه‌ی بسیاری وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، از روغن‌های طبیعی گرفته تا آب نارگیل، گلاب، افشره‌ی گیاهان و میوه‌ها و بسیاری دیگر. شما می توانید از ترکیب‌های مختلف استفاده کنید و اسپری‌های شاداب کننده‌ای به سلیقه‌ی خودتان بسازید. با ما همراه باشید تا چند مورد از اسپری‌های ما را امتحان کنید.

شما می‌توانید از مواد اولیه‌ی مورد نظر خودتان استفاده کنید و یا اینکه ترکیب های پیشنهادی ما را انتخاب نمایید.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده دست

 

اسپری خنک کننده خانگی برای شادابی صورت :

خیار یک آرام بخش برای پوست است. خیار حاوی آسکوربیک اسید (ویتامین ث)، پانتوتنیک اسید، ویتامین k، رتینول (ویتامین A) و سلیس است. خیار می‌تواند آفتاب سوختگی‌ را تسکین دهد، پوستتان را مرطوب کند، ملانین را کاهش و آن را کنترل کند و موجب ترمیم کلاژن‌ها گردد. خیار اثرات خیلی مفیدی در آرامش بخشی و نرم کردن پوست و خاصیت خنک کنندگی دارد.

لیمو به عنوان لایه بردار طبیعی عمل می‌کند و از جوش و چربی اضافی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین لیمو خاصیت شاداب کنندگی و تقویت کننده دارد و می تواند باعث زیبایی، لطافت و جوانی پوست شود. آلوئه ورا پوست را نرم می‌کند و گردش خون و انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد.

گلاب اثرات خیلی زیادی بر جوان سازی و مرطوب کردن پوست دارد. همچنین به خاطر خاصیت قلیایی که دارد می تواند چربی اضافی پوست را از بین ببرد و سطح PH آنها را خنثی کند. گلاب خاصیت آرام کننده دارد و می تواند التهاب و قرمزی پوست را کاهش دهد و پوستی لطیف، نرم و شفاف را برای شما به ارمغان بیاورد. اسپری خنک کننده خانگی خیار برای شادابی پوست

لوازم مورد نیاز اسپری خنک کننده :

  • آب خیار – از 1 خیار
  • آب لیمو – از نصف یک لیمو
  • ژل آلئه ورا – 1 قاشق چای خوری
  • گلاب – 1 قاشق غذا خوری

مراحل تهیه :

  1. قطعات خیار را در مخلوط کن بریزید
  2. افشره‌ی خیار را بر روی توری بریزید تا آب آن گرفته شود.
  3. گوشه‌های توری را بگیرید و آن را بفشارید.
  4. آب نصف لیمو را به آن اضافه کنید.
  5. 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید.
  6. یک قاشق غذا خوری گلاب را با آن ترکیب کنید.
  7. تمام مواد اولیه را با هم ترکیب کنید.
  8. مواد را داخل بطری پلاستیکی اسپری بریزید
  9. آن را بر روی پوستتان اسپری کنید و از این اسپری خانگی لذت ببرید. شما می توانید سه بار در روز از آن استفاده کنید.

نکات اضافی

  • شما می توانید تا یک هفته این اسپری را در یخچال نگهداری کنید. قبل از مصرف حتما آن را تکان دهید.
  • برای اینکه اسپری شما عطر بهتری داشته باشد می توانید چند قطره از روغن‌های طبیعی را به آن اضافه کنید.
  • به جای استفاده از مخلوط کن می توانید با آب میوه گیری آب خیار را بگیرید.
  • پالپ خیار را دور نریزید. می توانید آن را به عنوان ماسک طبیعی بر روی صورتتان بمالید.
  • اگر پوست حساسی دارید از لیمو در اسپری استفاده نکنید.
  • شما می توانید به جای گلاب از آب نارگیل نیز استفاده کنید.
  • با لایه برداری پوست می توانید سلول های مرده را از روی پوست حذف کنید و پوستی لطیف داشته باشید.
  • در طول روز چند لیوان آب بخورید.
  • هرگز برای نگهداری این محلول از بطری فلزی استفاده نکنید، چون فلزات با مواد داخلی آن واکنش می دهد و خواص آن را تغییر می دهد. همیشه برای نگهداری این اسپری از پلاستیک‌هایی با کیفیت بالا استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0