topNotif

معیارهای مهم شخصیت در ازدواج

1607 بازدید
11 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

بررسی معیارهای مهم شخصیت در ازدواج که بد نیست بدانیم

شخصیت چیست ؟ شخصیت تجلی خود واقعی هر فرد است و نوع رفتار بر آن استوار می باشد. ارزش هایی که فرد دارد، اخلاقیاتی که می پسندد شخصیت یک مرد در نوع رفتارش با خودش و شما و بچه هایتان نهفته است. به این دلیل شخصیت خوب اساس یک ازدواج خوب است.

چه تفاوتی بین شخصیت و ماهیت وجود دارد ؟

ماهیت چیزی است که با آن افراد خودشان را به جهان بیرون نشان می دهند. اما شخصیت وجهه درونی افراد است. داشتن ماهیت خوب لزوما به معنای داشتن شخصیت خوب نیست. گاهی برخی افراد ماهیت خوبی دارند مثلا در ظاهر پر جذبه و با وقار جلوه می کنند اما بعد معلوم می شود که او تنها بازیگر خوبی بوده و شخصیت وحشتناکی دارد. گاهی برخی افراد ماهیت مفصل و پر طمطراقی را سر هم می کنند تا نقص شخصیتی شان را پوشش دهند. در مثال ماهیت مثل بستنی و شکلات روی کیک است اما شخصیت همان جوهره و مغز کیک را تشکیل می دهد. شخصیت در حقیقت انعکاس حقیقی تر از فرد است.

معیارهای مهم شخصیت در ازدواج

معیارهای مهم شخصیت در ازدواج

بررسی قوانین قدیمی در رابطه با شخصیت که دارای اشکالاتی است.

1- ما با تکیه بر قوانین قدیمی به جای چک کردن شخصیت مرد بر خصیصه های ماهیتی او دست می گذاریم. شما شروع به شناخت یک مرد می کنید و خوشحالید که او صداقت دارد، عاشق سفر است، مهربان و با عاطفه است و … اول رابطه اینجوری همه چیز خوب باشد، واقعا شما چه چیزی از شخصیت این مرد می دانید ؟ آیا با او بحث های جدی داشته اید تا بدانید او چه گونه آدمی است ؟ و… شاید شما به خود اجازه داده اید او با ماهیتش شما را اغفال کند.

2- اگر هدفمان را بر حسب قوانین قدیمی بدانیم جذب مردی برای ازدواج هدف است که باید زودتر انجام شود. اگر در یک رابطه تمرکز شما فقط به دنبال نشانه های موافق یا مخالف بودن او باشد، هر روز با خود می گویید آیا او تلفن خواهد زد ؟ آیا به من خواهد گفت عاشقت هستم؟ و… وقتی شما این قدر مشغول این هستید که یا او به شما فکر می کند یا نه و چه احساسی به شما دارد، شما فراموش می کنید که از خودتان بپرسید شما چه احساسی نسبت به او دارید؟ آیا شیوه رفتارش را می پسندید ؟ و… یادتان باشد وقتی شما دنبال پذیرش یک مرد باشید چشمتان را بر روی شخصیت او می بندید.

شش علامت شخصیتی مهم که در یافتن یک مرد و در رابطه با او مهم است!

1- قبول برای رشد و اصلاح:

اگر شما مردی را یافتید که با رشد و اصلاح موافق بود از یکی از بزرگترین مشکلات ازدواج اجتناب ورزیده اید. قبول به رشد یعنی او می خواهد چیزهایی نو یاد بگیرد و موافق است که می تواند همسر بهتری باشد.

2- تفاهم داشتن:

یک رابطه صمیمی مبتنی بر مشترک شدن در وسایل خانه، رختخواب و فیزیک تن نیست، بلکه معطوف بر احساس مشترک داشتن در امور یا همان تفاهم است. شما باید بفهمید در احساسات فرد مورد نظرتان به روی شما باز است یا نه ؟

3- صداقت:

صداقت و روراست بودن مولفه های اساسی برای یک ارتباط سالم هستند. اینکه بدانید مرد تمام صداقتش را با شما در میان گذاشته است به شما احساس امنیت زیادی می دهد. علامت هایی را که حاکی از صداقت باشد را در او جستجو کنید.

 

همچنین بخوانید: هشت ویژگی همسر خوب بودن

 

4- پختگی و مسئولیت پذیری:

شخصیت خوب به این معناست که یک مرد رشد کرده و مثل یک کودک رفتار نمی کند. به شما احترام می گذارد و توجه می کند و به این معناست که مسئولیت پذیر است. می داند در زندگی برنامه اش چیست ؟ به قولش متعهد است و برای حرف هایی که می زند احترام قائل است.

5- اعتماد به نفس کافی:

دوست شما می تواند شما را به گونه ای که خودش دوست دارد، دوست بدارد. یکی از بزرگترین اشتباهات ما این است که ما در انتخاب یک مرد روی این تمرکز می کنیم که او چگونه ما را دوست دارد و چقدر از ما خوشش می آید. در حالی که یک مرد، با شخصیت خوب به این معنی است که چه احساسی راجع به خودش دارد، چقدر به خودش، بدنش، پیرامونش احترام می گذارد و به دیگران اجازه نمی دهد با او بدرفتاری کنند.

6- نگرش مثبت به زندگی:

در جهان دو دسته افراد وجود دارند: افراد خوشبین و افراد بدبین. شما کدام نوع را می پسندید ؟ مطمئنا افراد خوشبین، مطمئن شوید که مردتان فردی منفی باف نیست که همیشه حرف از مشکلات بزند و دایم در حال شکایت و غر زدن باشد و روی نگرشی بدبینانه تمرکز کند. یک مرد با شخصیت خوب، جهان را، شما را وقتی که با او هستید، دیگران را خوب می بیند.

فراموش نکنیم:

البته فراموش نکنید که کل این شش آیتم را باید در خودتان هم پرورش دهید و فقط در مرد آینده تان جست و جو نکنید. به یاد داشته باشید ماهیت مهم است اما شخصیت دارای اهمیت بیشتری است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ صندلوس را با خواص ضد کرم کدو و دفع کننده بلغم، برطرف کننده رطوبت و تقویت کننده لثه ها، لاغر کننده و تقویت کننده چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0