topNotif

بهترین روغن برای ماساژ

2709 بازدید
23 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

بهترین روغن برای ماساژ را بشناسیم

روغن های حلال روغن های نباتی است که برای ماساژ با روغن های فرار از آن ها استفاده می شود. در رایحه درمانی بیشتر از دو نوع روغن حلال استفاده می شود. هسته انگور و بادام شیرین، مطلوب استفاده از روغن های تصفیه نشده است که با روش فشردن سرد استخراج شده است چون از عالی ترین روغن های گیاهی موجود می باشند که حاوی ویتامین های بسیار بوده و برای پوست مفیدند حتی اگر به تنهایی مصرف شوند. درجه رقت مخلوط روغن فرار در روغن حلال باید به نسبت 2- 3 درصد باشد.

روغن هسته انگور :

این روغن ماساژ پرطرفدار از بادام شیرین و ارزان تر است و از لحاظ غلظت کمی رقیق و به رنگ سبز روشن است. اندکی بو دارد و دارای اسیدلینولیک و ویتامین ای است و برای هر نوع پوست سودمند می باشد.

بهترین روغن برای ماساژروغن بادام شیرین :

یکی از پرطرفدارترین روغن های حلال است. بدون بو، بدون رنگ و حاوی ویتامین های ای، ب و ای چون کمی از هسته انگور غلیظ تر است برای پوست های خشک، اگزما و داالصدف مفید است و به تسکین خارش، سوزش و خشکی پوست کمک می کند.

سایر روغن های حلال !

سایر روغن های حلال بیشتر تخصصی، گران تر و بعضی غلیظ‌ تر هستند. چنانچه برای ناراحتی پوستی نیاز به روغن حلال پیدا کنید داشتن آن ها مفید است. این روغن ها را به میزان 25 درصد نسبت به کل مخلوط روغن های حلال اضافه کنید.

روغن هسته زردآلو و هلو :

خواص این روغن گیاهی بدون رنگ و بو مشابه بادام شیرین است. اگر به آجیل حساسیت دارید و نمی توانید روغن بادام شیرین مصرف کنید ایده آل است. به علت ترکیب سبک و قابلیت جذب سریع این روغن برای پوست خشک و سنین بالا مناسب است.

بهترین روغن برای ماساژروغن آوکادو :

بهتر است از تصفیه نشده این روغن استفاده شود که رنگ سبز و ظاهری خمیرمانند دارد. دارای خواص نگهدارنده عالی، حاوی مقدار زیادی ویتامین ای و همچنین ویتامین های آ، ب و دی است. از آوکادو به عنوان بخشی از مخلوط برای ناراحتی های عضلانی، خشکی پوست و چین و چروک استفاده شود.

روغن گل همیشه بهار :

شهرت دارد که خواص ضدالتهاب آن برای پوست های ملتهب و ترک خورده بسیار سودمند است. به التیام ناراحتی های پوستی مانند زخم، التهاب، حساسیت های پوستی، پوست ترک خورده و اگزمای خشک کمک می کند. به رنگ نارنجی است و روغن آن از گل های طلایی رنگ که به آن گل جعفری نیز می گویند به دست می آید.

 

همچنین بخوانید:   روغن های طبیعی موثر برای آلرژی

 

روغن گل سرخ :

روغن گل سرخ قرمز خوش رنگی است با محتوای مقدار زیادی چربی اشباع نشده که به بازسازی مجدد پوست کمک می کند و برای مداوای جای زخم، خراشیدگی، سوختگی (ازجمله آفتاب سوختگی)، اگزما و کاهش چین و چروک و تغییر رنگ پوست ایده آل است.

جوانه گندم :

این روغنی است به رنگ تند نارنجی مایل به قهوه ای با رایحه ای متمایز، محتوای تعداد زیادی ویتامین ای است که به آن خاصیت نگهدارنده می دهد، اضافه کردن این روغن به مخلوط ها به بالا بردن عمر مفید آن ها کمک می کند. به علت غلظت بالا و رایحه تند این روغن حلال در مخلوط به میزان 5-10 درصد نسبت به کل روغن های حلال استفاده شود. برای پوست اشخاص بالغ و خشک، ترک خوردگی و جای زخم بسیار خوب است ولی چون روغنی است غلیظ و تند استفاده از آن به تنهایی دشوار است. برای اشخاصی که به گندم حساسیت دارند مصرف نشود.

سایر فرآورده ها !

صبرزرد (آلوئه ورا): روغن حلال نیست ولی فرآورده ایست طبیعی با بسیاری خواص مفید، ژل آن را می توان برای پوست استفاده کرد و مخلوط شده آن با روغن های فرار برای کاهش التهاب ناشی از اگزما، داالصدف و آفتاب سوختگی مفید می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن زنجبیل را با خواص تسکین دردهای شکمی، درمان مسمومیت غذایی، درمان حالت تهوع، درمان اختلالات تنفسی، کاهش التهاب، درمان مشکلات قاعدگی، محافظت از سلامت قلب، افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0