topNotif

بهترین زمان مصرف ویتامین دی (D)

1993 بازدید
29 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

بهترین زمان مصرف ویتامین دی (D)

ویتامین دی یکی از مواد مغذی مهمی است که برای جذب کلسیم ضروری است و سلامت استخوان ها را تقویت می کند. ویتامین دی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و خطر بیماری های خاص مانند بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات را کاهش می دهد. اگر چه قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای چند دقیقه در روز، یک منبع عالی از این ویتامین است با این حال، تقریبا نیمی از جمعیت جهان به دلیل سبک زندگی و نوع پوشش لباس از کمبود ویتامین دی رنج می برند. از آنجایی که کمبود ویتامین دی موجب بروز بسیاری از مشکلات مانند بیماری های استخوانی، افسردگی، اختلالات خواب و غیره می شود، ضرورت مصرف مکمل های ویتامین دی افزایش می یابد. لذا این سوال مطرح می شود که، بهترین زمان مصرف ویتامین دی چه موقع است.

 

بهترین زمان مصرف ویتامین دی (D)

بهترین زمان مصرف ویتامین دی (D)

 

اهمیت مصرف ویتامین دی (D)

ویتامین دی، علاوه بر جذب کلسیم، سلامت و تقویت استخوان ها، می تواند به بهبود زندگی کمک کند. بر اساس برخی از مطالعات انجام شده در مورد درد افراد مبتلا به بیماری های مزمن، مشخص شد که دریافت ویتامین دی در کاهش درد، بهبود کیفیت زندگی و افزایش خواب آن ها کمک شایانی کرده است. همچنین، سطح کافی از ویتامین دی بدن را در برابر سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات محافظت می کند. به علاوه، این ویتامین، التهاب را کاهش می دهد، بیماری قلبی و تغییرات خلقی، سطح گلوکز طبیعی خون و سیستم ایمنی بدن را کنترل می کند.

بهترین زمان مصرف ویتامین دی (D)

  • ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است، بنابراین بهتر است پس از خوردن وعده های غذایی که چربی کافی برای جذب ویتامین دارند، آن را مصرف کنید.
  • ویتامین دی ممکن است با ملاتونین، یک هورمون خواب، تداخل داشته باشد، بنابراین، اگر احساس می کند که با مصرف ویتامین دی در طول شب با اختلالات خواب مواجه شدید، آن را در صبح استفاده کنید. در برخی مطالعات و آزمایشات نیز اشاره شده است که مصرف ویتامین دی در صبح باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش تعداد ساعات خواب می شود.
  • بعضی از افراد هنگام استفاده از ویتامین ها حالت تهوع دارند. در این صورت، اگر کمبود ویتامین دی دارید، مصرف مکمل های آن قبل از خواب، احساس تهوع را کاهش می دهد.
  • مصرف ویتامین دی ممکن است با برخی از داروها مانند بعضی از داروهایی که برای درمان کلسترول بالا استفاده می شود، برخی از داروها برای صرع (به عنوان مثال، فنی توئین) و برخی از ادرار آورها (مانند تیازید) تداخل دارویی داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:  عوارض و فواید مصرف ویتامین دی

 

جلوگیری از کمبود ویتامین دی (D)

کمبود ویتامین دی می تواند باعث اختلالات و مشکلات سلامتی بسیاری شود، بنابراین بهتر است روزانه دوز توصیه شده این ویتامین را حفظ کنید. شما می توانید این را به سادگی و بدون نیاز به مصرف مکمل ها با قرار گرفتن در معرض آفتاب از 10 تا 15 دقیقه در روز (صبح و یا قبل از غروب خورشید) به دست بیاورید.

چه زمانی نیاز به مصرف مکمل های ویتامین دی (D) دارید؟

از مصرف خودسرانه مکمل ویتامین دی اجتناب کنید، مگر اینکه با پزشک خود مشورت کرده و پزشک تعیین کند که آیا شما باید ویتامین دی مصرف کنید یا نه. لذا، بر اساس نیاز بدن شما، دوز مناسب تعیین می شود. این به این دلیل است که ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است، بنابراین بدن دوزهای بالایی را ذخیره می کند و منجر به مسمومیت می شود. شرایطی که نیاز به مصرف مکمل های ویتامین دی وجود دارد، عبارتند از:

  • اگر سطح ویتامین دی در خون کم باشد.
  • اگر در معرض نور خورشید نیستید.
  • نوزادان و زنان باردار نیز باید مکمل های ویتامین دی را مصرف کنند.
  • اگر از بیماری نرمی استخوان رنج می برید.
  • ویتامین دی باید برای برخی از افراد مبتلا سرطان ها یا بیماری های قلبی تجویز شود.
  • برای کاهش آلزایمر در سالمندان باید مصرف شود.
  • برای درمان افراد با مشکلات اختلالات خواب همراه با کمبود ویتامین دی مصرف مکمل های ویتامین دی ضرورت دارد.
  • اگر فسفات یا کلسیم در خون کم باشد.
  • در برخی از افراد با مشکلات غده تیروئید، تجویز می شود.

نکته: از مصرف بی رویه و خودسرانه مکمل ویتامین دی جدا خودداری فرمایید. مصرف مکمل ها باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم کتان طلایی را با خواص تحلیل برنده ورم روده، کاهنده ورم مثانه، مسکن درد قفسه سینه، شیرافزا و بازکننده قاعدگی، آرام بخش و تحلیل برنده ورم پروستات، درمان یبوست، رفع کننده تحریکات موضعی و بیماری‌های پوستی ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0