topNotif

بیماری های چشم و گیاهان سنتی

5035 بازدید
06 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

آنچه که باید در مورد بیماری های چشم و گیاهان سنتی بدانیم

چشم یکی از اعضای حیاتی و مهم بدن است که بسیار هم حساس می باشد و نیاز به مراقبت های ویژه خود دارد، چشم از حواس پنجگانه ما آدم ها هست که به نوعی ما را راهنمایی می کنند تا دقیق تر و آگاهانه تر تصمیم بگیریم.

این عضو همچون اعضای دیگر دچار بیماری هایی می شود که این بیماری ها را می توان با برخی گیاهان طبیعی کنترل کرد، تا می توانید مراقب چشم های خود باشید که در صورت بیماری مراقبت فقط باعث می شود وضعیت چشم هایتان بدتر نشود پس حواسمان به چشم هایمان باشد.

توصیه هایی برای درمان آب مروارید :

آب مروارید یکی از بیماری های شایع و سخت چشم است که می توان با مصرف پیاز و آب لیمو ترش به صورت افشره تا حدی از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد همچنین مصرف هویج، سبزیجات تازه و رازیانه را در سبد غذایی هفتگی خود قرار دهید.

درمان شب کوری در طب سنتی :

شب کوری بیماری دیگری است که ممکن است چشم ها را درگیر نماید. سعی کنید هویج، یونجه (عرق، دم کرده و..)، عسل، شربت زوفا، گوجه سبز، خردل و مارچوبه را به صورت هفتگی یا هر ده روز استفاده کنید.

بیماری های چشم و گیاهان سنتی

بیماری های چشم و گیاهان سنتی

درمان آبریزش چشم :

یکی از مشکلات چشم که در اثر مطالعه زیاد، آلودگی هوا، بی خوابی و… ایجاد می شود آبریزش چشم است که سوخته پوست دانه انگور، مصرف هندوانه به همراه سکنجبین و چکاندن آب پیاز در چشم تا حد بسیاری آبریزش چشم را کم و در صورت مصرف مرتب این گیاهان آبریزش چشم را قطع می کند.

رفع سیاهی زیر چشم :

سیاهی زیر چشم که در اثر خستگی، بی خوابی، بیماری و… به وجود می آید را می توان با مصرف و یا تهیه ماسک از گیاهان زیر بهبود بخشید :

سرکه انگور به همراه عسل (می توانید این دو را مخلوط کرده و بر زیر چشم های خود بمالید و یا مخلوط را میل نمایید)، آب آلو (مصرف به صورت ماسک و خوراکی)، ضماد ترب با عسل و کمپرس دم کرده تیول برای از بین بردن سیاهی زیر چشم مفید هستند، همینطور استفاده از ماسک خیار تا حد بسیاری سیاهی زیر چشم را از بین می برد، البته توجه داشته باشید اگر علت سیاهی زیر چشم بیماری های جدی ای همچون قلب و… باشد امکان رفع شدن آن بسیار کم است.

 

همچنین بخوانید:  پیر چشمی و کم بینایی را به صورت طبیعی درمان کنید

 

تقویت مژه ها :

مژه ها، موهای کوتاه و بلند کنار چشم هستند که از چشم در برابر گرد و غبار و اشیا تیز و… محافظت می کنند برای تقویت و بهبود فعالیت آن ها می توان از دود صنوبر، خاک اره آبنوس، هسته خرما به همراه لادن مخلوط شود و آن را به صورت سرمه بر روی مژه بکشید برای تقویت مژه بسیار مفید است، گرد سنبل را نیز می توان به صورت سرمه مصرف کرد.

زردی چشم :

برای زردی چشم می توان از آب گشنیز (به صورت خوراکی)، آب بالنگ (درون چشم چکیده شود)، سرکه و گلاب و آب انار را با هم مخلوط کرده و درون چشم بچکانید برای زردی چشم نافع هستند.

توجه : هویج یکی از گیاهان مفید برای چشم هست سعی کنید به صورت هفتگی از آن در غذا، سالاد، سوپ و… استفاده کنید هرچند مصرف خام بهتر از پخته آن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ زیرفون یا تیول را با خواص کاهش استرس، رفع بی خوابی، حفظ سلامت قلب، درمان سرماخوردگی، کاهش فشار خون، سم زدایی بدن، جلوگیری از سرطان، درمان برونشیت، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0