topNotif

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

2386 بازدید
10 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با گیاهان درمانگر بیماری های عمومی آشنا شویم

بدن از قسمت های مختلف تشکیل شده که هر کدام از این قسمت ها خصوصیات و ویژگی های مخصوص خود را دارا می باشند که صد البته گاها دچار مشکلات و امراض مختلفی می شوند، در این مطلب گیاهان متناسب با امراض عمومی بدن را به شما معرفی می کنم.

  • در حین استفراغ داشتن از چه گیاهی استفاده کنید؟
  • چه گیاهی برای طحال و صفرا و کلیه مفید است؟
  • هنگام سرماخوردگی کدام گیاه را بیشتر مصرف کنیم ؟
  • برای داشتن طول عمر بیشتر چه بخوریم ؟

از مجموع سوالاتی هستند که ذهن ما را درگیر می کنند پس برای یافتن سوالات خود بد نیست به این لیست نگاهی بیاندازید.

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

برای درمان استفراغ از چه گیاهی استفاده کنید؟

اطبا طب سنتی برای درمان استفراغ و حالت تهوع مصرف لیمو ترش، بالنگ، سماق، کرفس، افسنطین، انار ترش، زرشک و شوید را توصیه کرده اند با مصرف این گیاهان قبل و بعد از استفراغ احساس بهتری خواهید داشت.

مصرف سیب کال، انبه، لیمو ترش، به، سنجد، لعاب برنج، آهن تافته و سماق بو داده برای اسهال مفید است و تا حد زیادی از آن جلوگیری می کند، اگر دچار اسهال خونی شده اید از تخم گشنیز بو داده، هسته انگور کوبیده به همراه عسل، ذغال چوب تیول و لیمو ترش استفاده کنید.

اگر دچار کم اشتهایی هستید از این گیاهان استفاده کنید :

اگر دچار کم اشتهایی هستید و میل به خوردن غذا ندارید از لیمو ترش، افسنطین، سیب، آب پرتقال، پیاز، مخلوط عسل و آب و خرنوب استفاده کنید باعث افزایش اشتها می شود و میل به خوردن غذا می دهد.

جعفری، خرفه، هویج، پیاز، افسنطین، گزنه، لیمو ترش و شیر برای استسقا مفید هستند.

انگور، تره، جعفری، شوید، سوسنبر، مرزه و جوشانده ریشه کبر با سکنجبین برای تقویت طحال مفید هستند پس سعی کنید در برنامه هفتگی خود از این گیاهان استفاده کنید.

اگر فشار خون شما زیاد بالا و پایین می شود :

اگر فشار خون شما زیاد بالا و پایین می شود و شما را نگران می کند می توانید از سیر، موسیر، هندوانه، شنبلیله، کدو سبز، عناب و گلابی استفاده کنید تا فشار خون شما در یک سطح باقی بماند همچنین پیاده روی و انجام ورزش های هوازی و تغذیه مناسب برای ثابت نگه داشتن فشار خون شما ضروری هستند.

اگر دچار صرع و غش می شوید :

افرادی که دچار غش و صرع می شوند بهتر است از سنبل الطیب، ضماد یونجه پخته، مویز، دم کرده مرزنجوش و آبغوره استفاده کنند غش و صرع را تا حد زیادی کاهش داده و کنترل می کند.

مصرف آب هویج، شیر خشت، انگور، ماالشعیر، زرشک، پولک های فلوس، عسل، ترب، ریوند (نام دیگر گیاه ریواس) و روغن ماهی برای تقویت کبد بسیار مفید است.

ترب سیاه، عسل، جوشانده عناب و جوشانده ناخنک و آویشن همگی برای گلو درد و کاهش درد آن نافع هستند.

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

اگر دچار مسمومیت شده اید :

اگر دچار مسمومیت شده اید از روغن زیتون، نشاسته، هویج، انگور، عسل، سیب و تخم ریحان استفاده کنید مسمومیت غذایی و دارویی را تا حد بسیاری از بین برده و زودتر حال مسموم را سر جایش می آورد.

اگر دچار میگرن می شوید :

حنا و گل سرشوی را با هم مخلوط کرده بر روی سر خود ببینید برای درمان میگرن و کاهش سردرد ناشی از میگرن بسیار مفید است همینطور مخلوط سرکه زرد و آب را می توانید به مدت 20 دقیقه روی سر خود بگذارید درد ناشی از میگرن را کاهش می دهد.

اگر دچار بیماری های مقاربتی همچون سوزاک و سفیلیس هستید :

اگر دچار بیماری های مقاربتی همچون سوزاک و سفیلیس هستید از دم کرده گل بیخ شب بو، رژیم آب انگور، پرتقال، جعفری و تخم شوید استفاده کنید برای درمان این بیماری ها نافع هستند و در صورت مصرف دراز مدت باعث درمان این بیماری ها می شود.

تقویت صفرا و کیسه صفرا :

خاکشیر، روغن زیتون، لیمو ترش، زرشک، سماق، بادرنجبویه، کدو سبز، پوست هلیله زرد، آب غوره و مصرف پوست باقلا خشک به همراه ماالشعیر برای صفرا و کیسه صفرا مفید هستند و باعث تقویت آن ها می شوند.

رفع خستگی در نواحی پا :

افرادی که بیش از حد دچار خستگی در نواحی پا و پا درد می شوند بهتر است از عسل به همراه گردو، ضماد سیب زمینی، ضماد مرزه و عسل، آب انگور، سیر استفاده کنند همینطور پاشویه پاها در آب گرم برای رفع خستگی و درد آن ها مفید است.

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

درمان تب با گیاهان دارویی :

مصرف سیب، زرشک، آب کرفس، آب پرتقال تازه، آب خرفه و ریوند برای کم کردن و از بین بردن تب مفید است همینطور پاشویه آب نمک نیز تب را تا حد بسیاری کاهش می دهد و از بین می برد.

اگر دچار چاقی هستید :

اگر دچار چاقی هستید و سعی در کاهش اضافه وزن خود و رسیدن به اندام متناسب قد خود هستید پس از لیمو ترش، سیب، آب غوره، سرکه (مخصوصا سرکه سیب)، جوشانده برگ انگور قرمز استفاده کنید همینطور مصرف تخم شاهی کوبیده به صورت ناشتا برای کم کردن وزن بسیار مفید است.

درمان گیاهی بیماری های مفصل :

افرادی که دچار رماتیسم و بیماری های مفاصل هستند از عسل، پوست هلیله زرد، صبر زرد، سورنجان، سیر و کرفس زیاد استفاده کنند همینطور سعی کنند بیشتر از میوه ها و سبزیجات به صورت خام استفاده کنند که خام خواری برای بیماری های مفصل بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  درمان بیماری ها در پرتو ترکیب عرقیات گیاهی

 

اگر به دنبال درمان گیاهی سرماخوردگی هستید :

سرماخوردگی بیماری شایع فصل سرماست که باعث ایجاد روزای سخت برای بیمار می شود برای درمان زودتر این بیماری غیر قابل اجتناب می توانید از لیمو ترش، شیر عسل، سیب، پرتقال، کیوی، یونجه (عرق یا دم نوش) استفاده کنید و استنشاق آب نمک به بینی برای سرماخوردگی مفید است و زودتر این بیماری را رفع می کند.

دم کرده انار، ریختن فلفل سیاه در چای، استنشاق پیاز و مصرف انگور فرنگی سیاه همگی برای رفع سردرد مفید هستند.

اگر دچار سوختگی بر روی پوست هستید :

اگر دچار سوختگی بر روی پوست خود شدید سریعا از سرکه، آب خیار، آب سرد، سفیده تخم مرغ استفاده کرده و بر روی محل سوختگی قرار دهید تا درد حاصل از سوختگی و جای سوختگی را کمتر کند.

دران نفخ و سوهاضه :

افرادی که دائما دچار نفخ یا سو هاضمه می شوند ابتدا به غذاهای مصرفی خود و رژیم غذایی خود دقت کنند سپس به دکتر مربوطه مراجعه نمایند تا مشکلی نباشد اما اگر مسئله جدی ای در کار نیست از زیره، عرق چهار گل، دم کرده غازیاقی با عسل، نعنا و شوید استفاده کنند برای نفخ و سو هاضمه بسیار مفید هستند.

افزایش طول عمر :

در انتها برای زیاد کردن طول عمر و داشتن آرامش بیشتر از سیر، پیاز، عسل، پرتقال و جعفری استفاده کنید همینطور خام خواری و خندیدن زیاد نیز باعث افزایش طول عمر می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسنیگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0