topNotif

درمان بیماری ها با استفاده از مواد طبیعی

1522 بازدید
01 فروردین 97
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

پیشگیری و درمان بیماری های با استفاده از مواد طبیعی :

نوشیدن مایعات و کاهش درد :

پژوهشگران دریافته اند، با نوشیدن مایعات فراوان به طور چشمگیری از شدت درد دوران عادت ماهیانه می توان کاست. همچنین طول مدت درد و میزان ناراحتی در زنانی که مایعات بیشتری می نوشند در مقایسه با دیگران کمتر است. همچنین برای کاهش چشم گیر بعضی از درد ها، می توانید به سراغ نوشیدنی خاصی بروید.

شیر، فشار خون را درمان می کند :

طبق آخرین تحقیقات جودی جارویس؛ مدیر تحقیقات غذای شورای ملی لبنیات در روزمونت، لبنیات باعث پیشگیری از افزایش فشار خون می گردد. مصرف همیشگی شیر به سبب داشتن عناصر مهمی همچون کلسیم، منیزیم و پتاسیم، فشار خون بالا را پایین می آورد. پیش تر نیز کشف شده بود که شیر از پوکی استخوان افراد سال خورده جلوگیری می کند. نکته جالب آنجاست که استفاده از مکمل های کلسیم یا ترکیباتی که شیر حاوی آنهاست، این اثر را ایجاد نمی کند و فقط خوردن خود شیر و فرآورده های آن است که چنین نتایج درخشانی را به عمل می آورد.

دانه کنجد از کم خونی پیشگیری می کند :

دانه کنجد سرشار از آهن است و از کم خونی جلوگیری می کند. دانه کنجد خام، کلسیم و پروتئین فراوانی دارد و مصرف آن برای نوجوانان مفید است. مصرف کنجد در سال های پیری، از پوکی استخوان جلوگیری می کند و چربی آن در کاهش کلسترول غیر مفید خون موثر است. کنجد خواص درمانی چشمگیری دارد. منبع غنی اسید آمینه کنجد، رشد تومورها را متوقف می‌کند و به رفع مسمومیت کبد و کلیه‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

درمان بیماری های با استفاده از مواد طبیعی

درمان بیماری های با استفاده از مواد طبیعی

آب کیوی از التهاب معده جلوگیری می کند :

بر اساس نتایج پژوهشی جدید، مصرف مداوم آب کیوی، خطر ابتلا به بیماری های مزمن معده، مانند زخم معده، التهاب دیوار معده را کاهش می دهد. همچنین آب کیوی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این به ترمیم بافت‌ها کمک می‌کند و برای همین فرآیند بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های روی پوست را تسریع می‌کند. همچنین می‌توانید آن را جایگزین کرم های گران قیمت پوست کنید که فقط مدعی ساختن پوستی بهتر هستند. آب کیوی خیلی قوی تر از بیشتر محصولات مراقبت از پوست است.

پرتقال از کرم خوردگی دندان جلوگیری می کند :

پرتقال از هشتاد درصد آب، ده درصد الیاف، پنج درصد مواد معدنی و اسیدی، سه درصد قند و ویتامین و دو درصد چربی تشکیل شده است. پرتقال سرشار از گوگرد، فسفر، کلسیم، مس و ویتامین ث، ب1 و ب2 است. بر اساس نتایج تحقیقات، پرتقال از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند. پیش تر نیز کشف شده بود که پرتقال، استخوان ها و کبد را تقویت و گردش خون را فعال می کند و همچنین مانع از سرماخوردگی می شود.

 

همچنین بخوانید: معجزه ای به نام آب میوه

 

پوست سیب و پیشگیری از ابتلا به سرطان :

مواد غذایی موجود در پوست سیب دارای خواص ضد سرطانی است. ویتامین ب و ث موجود در پوست سیب، از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. خاصیت ضد سرطانی مواد گیاهی موجود در پوست سیب، بسیار فعال تر از این ویتامین عمل می کند؛ از این رو پژوهشگران توصیه می کنند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، سیب را با پوست بخورید. یک سوم از سرطان هایی كه انسان به آن مبتلا می شود به سبب عادت های بد غذایی است. مصرف زیاد میوه و سبزی از دچار شدن به سرطان جلوگیری می كند.

درمان بیماری های با استفاده از مواد طبیعی

همچنين بخوانيد :   معجزه ای به نام آب میوه

موز و پرتقال از سرطان کودکان جلوگیری می کند :

تا پیش از پانزده سالگی، سرطان خون بیش از هر سرطان دیگری در کودکان رواج دارد. کودکانی که تا دو سالگی در هفته چهار تا شش عدد پرتقال یا آب آن و موز می خورند، میزان ابتلای آنان به سرطان خون در چهارده سالگی تا پنجاه درصد کاهش می یابد. ابتلا به بعضی از سرطان ها در بزرگسالی با نوع غذاهای فرد در کودکی ارتباط دارد.

درمان زخم اثنی عشر و تصلب شرایین و جلوگیری از ابتلا به سرطان :

شیر شتر برای درمان زخم اثنی عشر بسیار مفید است و از تشکیل ماده نتروسامینات که عامل ابتلا به سرطان است، جلوگیری می کند. شیر شتر ماده آنتی اکسیداسیون است که با محافظت از بافت های مختلف بدن، میزان ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد. شیر شتر شباهت زیادی به شیر مادر دارد و پروتئین و چربی اصلی آن بالا است و همچون هورمون انسولین فعالیت دارد. همچنین این شیر با کاهش کلسترول خون از بروز تصلب شرایین و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

میوه کبر را با خواص تسکین و درمان دردهای مفصلی و سیاتیک و نقرس، تقویت و استحکام استخوان ها و دندان، درمان دیابت، درمان برخی از اختلالات پوستی، کاهش اشتها و کاهش وزن، تقویت رشد موها، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0