topNotif

درمان بیماری ها با مصرف میوه

1669 بازدید
17 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

درمان بیماری ها با مصرف میوه

اگر می خواهید درمان درد خود را بیابید و بدانید چه میوه ای برای آن خوب است، با ما همراه شوید. جالب است که بدانید که میوه ها خواص بسیاری از جمله خواص ضد پیری دارند و نه تنها می توانند سبب زیبایی و تناسب اندام فرد مصرف کننده شوند، بلکه می توانند روند پیری را هم در او عقب انداخته و حتی انواع بیماری ها را درمان کنند.

خستگی مفرط :

دلیل خستگی مفرط معمولا کم خونی است، یعنی زمانی اتفاق می افتد که میزان تجمع هموگلوبین در خون کاهش یابد. کم خونی سبب اکسیژن رسانی کمتر شده و به دنبال خود ضعف، رنگ پریدگی و خستگی را به دنبال می آورد. مصرف مواد غذایی آهن و ویتامین ها مثل اسفناج، بادام، عدس، لوبیا قرمز و گوشت گاو و گوسفند و ویتامین ب12 می توانند درمان این درد باشند.

درمان بیماری ها با مصرف میوه

درمان بیماری ها با مصرف میوه

مشکلات پوستی :

محیط، نور، آفتاب، آلودگی هوا و سیگار می توانند سبب آسیب دیدگی پوست شوند. برای آن که از بروز اولین چروک ها پیشگیری کنید و پوست خود را صاف و شفاف نگه دارید، بهتر است مواد غذایی غنی از ویتامین آ، ث، ای و سلنیوم مصرف کنید. مصرف انگور، آووکادو، پیاز، تربچه، بادام و چای سبز می توانند به سلامت پوست و برطرف شدن مشکلات پوستی کمک کنند.

مشکلات مربوط به مو :

برای آن که موهای محکم و زیبا داشته باشید، بهتر است مواد غذایی غنی از آهن و ویتامین آ مثل آلو یا کلم چینی بخورید. گوشت گاو، میگو، اسفناج و بادام از آن جا که حاوی زینک و آهن هستند بسیار مفیدند. زینک طول عمر را افزایش داده و نه تنها مانع از ریزش مو سریع آن می شود، بلکه محرک رشد مجدد موهاست.

واریس :

مواد غذایی حاوی ویتامین ث، مس، و ترکیبات فنولی از بروز واریس پیشگیری می کنند. به افرادی که مبتلا به واریس هستند توصیه می شود لیمو، گردو و چای سبز مصرف کنند.

مشکلات خواب :

خواب خوب کلید اصلی داشتن تناسب اندام، پوست درخشان، چشمان براق و غیره است. برای داشتن خوابی خوب، بهتر است مواد غذایی حاوی قندهای طبیعی مصرف کنید تا تعادل در خون شما برقرار شود. از جمله مواد غذایی توصیه شده می توان به کشمش، غلات کامل، لوبیا قرمز، عدس و آلو اشاره کرد.

درمان بیماری ها با مصرف میوه

درمان بیماری ها با مصرف میوه

ضعف حافظه :

ویتامین ای، منیزیم و ویتامین ب می تواند جلوی ضعف حافظه را بگیرد. مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها همچنین ویتامین ث، ای و سیلیسوم گیاهی می توانند سبب افزایش حافظه شوند. از جمله مواد غذایی توصیه شده برای بالا بردن حافظه گیاه جنسینگ، کلم سبز و کلم پیچ، گردو، گندم کامل، انبه، میگو، تخم آفتابگردان و جعفری است. زرده تخم مرغ هم غنی ترین ماده غذایی حاوی کولین است که به ارگانیسم، در تبدبل چربی به اسیتیلکولین کمک می کند و نقش مهم در مکانسیم حافظه دارد.

بیماری های قلبی :

معمولا به کسانی که مبتلا به ناراحتی های قلبی اند، توصیه می شود مواد غذایی حاوی چربی های اشباع مثل کره، پنیر، همبرگر و… مصرف نکنند چون چربی اشباع سبب بالا رفتن کلسترول خون  می شود. در عوض بهتر است مواد غذایی حاوی اسید چرب منوی غیر اشباع، فلانوییدها و فیبر مصرف کنند. این ترکیبات در برخی مواد غذایی و میوه ها مثل انگور، خربزه، آواکادو، بروکلی، ماهی ساردین، صدف و چای سبز موجود است.

بیماری های چشمی :

حتما شنیده اید می گویند پیشگیری از ضعیف شدن چشم هویج بخورید. جالب است بدانید تمام میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های آ، ث، ای و لوتنین هستند و می توانند سبب وضوح دید شوند. به جز هویج، توت فرنگی، تخم مرغ، زردآلو، چغندر و کدو تنبل هم قدرت دید شما را افزایش می دهند.

ناراحتی های استخوانی :

پوکی استخوان یا دیگر بیماری های استخوانی مربوط به پیری می شوند. مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم و ویتامین د می تواند از مبتلا شدن به این بیماری ها پیشگیری کند. به همین دلیل توصیه می شود مواد غذایی نظیر بروکلی، اسفناج، شیر، ماست، روغن زیتون، نارگیل و شاه ماهی مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان 19 بیماری با خیساندن پا در آب گرم

 

میوه های موثر در زیبایی پوست :

موز : میوه موثری در زیبایی است، این میوه بسیار مغذی بوده و شامل ویتامین های ب، ث و نیز پتاسیم می باشد، پتاسیم در نرم کردن پوست شما تاثیر بسزایی دارد.

سیب : باعث گردش خون مناسب در بدن شما می شود. سیب اگر مرتب مورد استفاده قرار بگیرد باعث روشن شدن پوست می شود و حاوی آنتی اکسیدان می باشد و برای موها، میوه ی مناسبی است. انبه : به دلیل دارا بودن ویتامین های آ و ث برای پوست مفید می باشد. نشانه های پیری را در صورت می پوشاند و موجب نرم شدن پوست می شود. حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد به همین دلیل برای بدن و به ویژه پوست مفید است.

پرتقال : مانند لیمو حاوی ویتامین ث می باشد. پوست پرتقال را جمع کنید و جلوی نور آفتاب خشک کنید و در تهیه ماسک های صورت از آن استفاده کنید، باعث روشن شدن پوست می شود.

توت فرنگی : به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها بسیار مفید است. می توان در تهیه ماسک ها، خرد شده آن را نیم ساعت روی صورت قرار داد. این میوه دارای ویتامین ث نیز می باشد و موجب روشنی پوست می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

انجیر خشک را با خواص کمک به کاهش وزن، درمان یبوست، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان، تنظیم کننده فشار خون، درمان اختلالات پوستی، پیشگیری از زایمان زودرس، تقویت حافظه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0