topNotif

سنبل هندی گیاهی ضد استرس

2902 بازدید
14 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با سنبل هندی گیاهی ضد استرس آشنا شویم

سنبل هندی همان گونه که از نامش مشخص است بومی هند و سریلانکا است. عطر و بوی این گیاه که با ارتفاع تا پنجاه متر هم می رسد، شبیه بوی لیمو ترش است. سنبل هندی به دافع پشه شهرت دارد اما این گیاه برای تسکین آرتریت، رفع اختلالات گوارشی، کاهش تب و غیره موثر است. از این گیاه به صورت دم کرده، جوشانده و همچنین عصاره روغنی استفاده می شود. سنبل هندی ضد اسپاسم، ضد باکتری، ضد سلولیت، ضد استرس و ضد خستگی می باشد.

 سنبل هندی برای هضم غذا

دم کرده سنبل هندی به تسکین و رفع مشکلات گوارشی کمک می کند. این گیاه خاصیت ضد اسپاسم دارد و با اسپاسم های معده و روده ها مقابله می کند و باعث کاهش نفخ می شود. ضد انگل بوده و توصیه می شود در شهریور بعد از میوه های تابستانی، مصرف شود. می توانید از دم کرده یک قاشق مرباخوری برگ گیاه سنبل هندی در یک فنجان آبجوش، بعد از غذا میل کنید تا هضم غذا با سهولت انجام شود.

سنبل هندی به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، برای مقابله با تب، سرفه و آنفلونزا موثر است.

سنبل هندی گیاهی ضد استرس

سنبل هندی گیاهی ضد استرس

یک قطره سنبل هندی برای قطع خونریزی

عصاره روغنی گیاه سنبل هندی باعث بند آمدن خون می شود و به همین دلیل برای بریدگی و خراش ناشی از اصلاح، زخم های جزئی و غیره موثر است و با میکروارگانیسم های عفونت زا مقابله می کند. یک قطره از عصاره روغنی سنبل هندی را به طور مستقیم روی بریدگی بریزید.

سنبل هندی یک ضد استرس

به دلیل دارا بودن خواص آرام بخشی و تاثیر آن بر روی سیستم عصبی شهرت زیادی دارد بنابراین، این گیاه برای افراد مضطرب و بی خواب موثر است. مصرف یک فنجان دم کرده بعد از غذا برای رفع بی خوابی مفید است.

سنبل هندی برای کاهش قند و چربی خون

این گیاه باعث کاهش قند خون می شود و برای افراد دیابتی مفید است. علاوه بر این، سنبل هندی به جذب کلسترول از روده کمک می کند و کلسترول خون را کاهش می دهد و میزان زیاد پتاسیم در این گیاه، موجب تنظیم فشار خون می شود. مصرف روزانه یک فنجای چای سنبل هندی برای قند و چربی و فشار خون توصیه می شود.

 

همچنین بخوانید:  تمرینات تنفسی آرام بخش

 

سنبل هندی برای مقابله با درد مفاصل

سنبل هندی خواص مسکنی و ضد التهابی دارد و در بهبود دردهای عضلانی و مفصلی مفید است. همچنین برای تسکین درد پیچ خوردگی، تاندیت، کشیدگی عضلانی موثر است.

خواص لاغری سنبل هندی

سنبل هندی خواص دیورتیک دارد و می توانید هر سال یک تا دو مرتبه یک دوره کوتاه سم زدایی از بدن با این گیاه و آب میوه ها و سبزیجات تازه داشته باشید. به این ترتیب سموم و مواد زاید از بدن تان دفع شده و چند قدم به لاغری نزدیک تر می شوید. بهتر است از یک مشاور، متناسب با وزنی که دارید و مقدار وزنی که می خواهید کم کنید، دستور مصرف بگیرید.

سنبل هندی برای کاهش حجم سلولیت

می توان حجم سلولیت ها را با رژیم غذایی و کم کردن وزن و ماساژ و ورزش و نخوردن چربی و نمک کم کرد. از عصاره سنبل هندی برای کاهش حجم سلولیت ها می توان استفاده کرد، برای این کار دو قطره عصاره روغنی سنبل هندی را با یک قاشق غذاخوری روغن پایه (زیتون، بادام شیرین، گریپ فروت) مخلوط کرده و شب ها بعد از دوش به نواحی سلولیت زده شود.

تذکرات منع مصرف

  • توجه داشته باشید که سنبل هندی برای خانم های باردار، شیرده و همچنین کودکان زیر سه سال ممنوع می باشد.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا از بیماری خاصی رنج می برید، بهتر است قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با یک متخصص داروهای گیاهی مشورت کنید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

سنبل ختایی را با خواص پاک کننده کلیه و جلوگیری کننده از انسداد کبد، محرک و نرم کننده سینه، مقوی و مفید برای روماتیسم، تصفیه کننده خون و بازکننده قاعدگی، ضد تشنج و نیرو دهنده، بادشکن و مقوی معده، خلط آور و هضم کننده غذا، التیام بخش زخم های داخلی و آرام کننده سیستم اعصاب، خون ساز و ضد تب، ضد میگرن و مسکن سرفه های مقاوم، ضد آسم و تسکین دهنده دردهای عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0