topNotif

علل ابتلا به موهای زائد و درمان آن

3954 بازدید
27 دی 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با علل ابتلا به موهای زائد و درمان آن آشنا شویم:

از عوامل ایجاد موهای زائد می توان به تغییر هورمون ها، وجود کیست در تخمدان ها، چاقی بیش از حد، بالا بودن چربی، بالا رفتن سن، عصبی بودن اشاره کرد. هر خانمی هم دارای هورمون مردانه و هم هورمون زنانه است، اگر هورمون مردانه فعال شود، موی زائد به وجود می آید. اگر مشکل هورمونی دارید یا کیست تخمدان دارید ابتدا آن را درمان کنید یا در موارد چاقی با رعایت رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش وزن را به حد ایده آل برسانید و بعد، از داروهای گیاهی استفاده کنید.

درمان موهای زائد :

به هیچ عنوان برای برداشتن موها نباید از موچین استفاده شود چون فلز باعث زیاد شدن موی زائد می شود، اگر مشکل هورمونی، باعث ایجاد موهای زائد شده باشد به روش های زیر عمل کنید:

زرنیخ (سنگی که به رنگ های مختلف است و چون با آهک آمیزند جهت ستردن موی بکار آید) را با آب ولرم مخلوط کرده، بعد از هر بار برداشتن موهای زائد، از این مواد در روز چند بار، تا در آمدن کامل موی زائد مالیده شود. این کار را آنقدر انجام دهید تا موی زائد برطرف شود و همچنین هفته ای یک بار رازیانه را دم کرده و میل کنید زیرا رازیانه باعث تنظیم هورمون های زنانه می شود. همچنین می توانید از عرق رازیانه نیز استفاده کنید

علل ابتلا به موهای زائد و درمان آن

علل ابتلا به موهای زائد و درمان آن

درمان موهای زائد با باقلا سبز:

  • باقلا سبز را رنده کنید و سپس خشک کنید، سپس آسیاب کرده تا به صورت پودر شود. آن را با سفیده تخم مرغ یا آبلیمو یا سرکه مخلوط کرده، این ماسک را بعد از برداشتن موی زائد روی پوست بمالید و در روز چند بار تکرار کنید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را آنقدر انجام دهید تا موی زائد کاملا از بین برود.
  • باقلا سبز را ساییده در شیشه در بسته در آفتاب می گذارید و بعد از ده روز آن را صاف کرده با کمی آرد جو و آب غوره مخلوط کرده، و یا در صورت عدم حساسیت پودر دارچین را به اضافه سرکه یا آبغوره، بعد از برداشتن موی زائد، روی صورت بمالید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را آنقدر انجام دهید تا موی زائد از بین برود و در روز چند بار تکرار کنید.

همچنین می توانید از مخلوط آبغوره و نمک و یا مخلوط سفیداب سرب و پودر زاج سفید با سرکه یا عصاره بنگ دانه در این موارد پس از اصلاح استفاده کنید. برای از بین بردن موهای ضخیم تر می توانید از آرد جو یا آرد برنج همراه با شیر استفاده کنید تا روند نازک شدن موها را به خوبی مشاهده کنید.

 

همچنین بخوانید:  هرآنچه که باید در مورد لیزر موهای زائد بدانید

 

توجه : با انتخاب یکی از روش های ذکر شده و انجام آن برای آن که بهبودی کامل حاصل شود، پوست را کمپرس آب یخ کنید که این عمل باعث بسته شدن منافذ می شود.

نکته :

برای اینکه متوجه شوید که دارو روی موی زائد اثر می گذارد یا نه، برای مثال چانه را دو قسمت کرده، کل صورت را اصلاح کنید و نصف چانه را دارو زده و در روز چند بار این عمل را تکرار کنید. بعد از رویش مو، دو طرف چانه را با هم مقایسه کنید در طرفی که دارو مصرف شده است باید موها نازک و سست تر و کم رنگ تر باشد و دیر تر رشد کند. در صورت عدم مشاهده بهبودی در حد مورد نظر، از دارو یا روش دیگری استفاده کنید. ضمنا قبل از امتحان، در مورد روش های فوق با پزشک یا مشاور طبی خود مشورت نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

بذرالبنج را با خواص آرام کننده، خواب آور، مسکن و مخدر، باز کننده مردمک چشم، ضد درد، ضد تشنج و صرع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0