topNotif

فواید کارلا یا خربزه تلخ چیست؟ 8 فایده کارلا برای سلامتی

1991 بازدید
13 مهر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

فواید کارلا یا خربزه تلخ چیست؟ 8 فایده کارلا برای سلامتی

کارلا یا خربزه تلخ یکی از معروف ترین گیاهان آسیا، آفریقا  و جزایر کارائیب می باشد. این گیاه از خانواده کدوئیان است و از جمله گیاهان رونده نواحی نیمه گرمسیری و گرمسیری بوده و بیش از 300 سال است که در طب سنتی و درمان بیماری ها در هند، اوکیناوای ژاپن و چین استفاده می شود. کارلا دارای طعم تلخ است و هنگام رسیدن تلخی آن افزایش می یابد. این مقاله در مورد فواید کارلا یا خربزه تلخ و 8 فایده کارلا برای سلامتی می باشد، با ما همراه باشید؛

 

فواید کارلا یا خربزه تلخ چیست؟ 8 فایده کارلا برای سلامتی

فواید کارلا یا خربزه تلخ چیست؟ 8 فایده کارلا برای سلامتی

 

8 فایده کارلا برای سلامتی را بدانید!

1. کاهش قند خون

یکی از برجسته ترین مزایای خربزه تلخ این است که می تواند به کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی کمک کند. همچنین می تواند درد عصبی در بیماران مبتلا به دیابت یا آنچه که به عنوان نوروپاتی دیابتی شناخته می شود را درمان می کند و با قرار دادن آن روی پا درد عصبی ناشی از دیابت کاهش می یابد.

2. کاهش سطح کلسترول بد

سطح بالای کلسترول می تواند منجر به تجمع پلاک های چربی در عروق و باعث افزایش تلاش قلب برای پمپاژ خون شود و در نتیجه خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. یکی از مزایای بالقوه خربزه تلخ این است که می تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند، اما نتیجه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و این اطلاعات برای به دست آوردن شواهد کافی به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

3. می تواند دارای خواص ضد سرطانی باشد

خربزه تلخ حاوی ترکیباتی است که خواص ضد سرطانی دارند و بنابراین یکی از مزایای بالقوه خربزه تلخ می تواند کاهش انتشار سلول های سرطانی مانند: سرطان سینه، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه باشد. اما هنوز برای تعیین نحوه تاثیر خربزه تلخ بر رشد و پیشرفت سرطان در بدن تحقیقات بیشتری لازم است.

 

همچنین بخوانید: هندوانه ابوجهل (حنظل) و تاثیراتی شگفت انگیز

 

4. می تواند به کاهش وزن کمک کند

از خربزه تلخ می توان برای کاهش وزن استفاده می شود، زیرا درصد کمی کالری دارد و کارلا سرشار از فیبر است که برای مدت طولانی به شما  احساس سیری می دهد.

سایر مزایای کارلا برای سلامتی شما

سایر مزایای بالقوه خربزه تلخ عبارتند از:

5. درمان یبوست

6. درمان مشکلات کیسه صفرا

7. درمان مشکلات کبدی

8. سنگ کلیه را بطور طبیعی از بین می برد و باعث کاهش تولید اسید زیاد می شود که منجر به تولید سنگ کلیه دردناک می شود.

 

فواید کارلا یا خربزه تلخ چیست؟ 8 فایده کارلا برای سلامتی

فواید کارلا یا خربزه تلخ چیست؟ 8 فایده کارلا برای سلامتی

 

هشدارها و عوارض استفاده از روغن خربزه تلخ

با وجود مزایای بالقوه خربزه تلخ، باید آن را با احتیاط استفاده کرد. زیرا می تواند طیف وسیعی از عوارض جانبی را ایجاد کند و با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. برخی از عوارض و هشدارهای مصرف تلخ خربزه شامل موارد زیر است:

  • اسهال، استفراغ، اختلالات معده و روده
  • خونریزی واژن و انقباضات رحمی، که احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.
  • سطح قند خون را به میزان قابل توجهی پایین می آورد، به ویژه هنگام مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده از خربزه تلخ برای کاهش قند خون با پزشک مشورت کنید.
  • آسیب کبدی
  • تغییر اثر داروهایی که مصرف می شوند. 

    از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

     

    روغن حنظل را با خواص درمان پوسیدگی دندان، بازسازی دندان خراب و سوراخ شده، تسکین دندان درد، خارج کردن عفونت و چرک از دندان، خلط آور، درمان یبوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0