topNotif

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

1701 بازدید
16 مرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

بسیاری از افراد از چاقی و اضافه وزن رنج می برند که به دلایل مختلفی از جمله: پیروی از رژیم غذایی اشتباه و ناسالم، انجام برخی عادات بد غذایی، داشتن بیماری یا نقص خاصی در بدن بوجود می آید و باز شدن اشتها، به خوردن مقدار زیادی غذا منجر می شود. در این مقاله ما نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند ! را خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

 

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

توزیع وعده های غذایی به بیش از سه وعده غذایی، اما در مقادیر کم و سبک

حتما صبحانه بخورید.

پیوسته سبزیجات مانند کاهو، کلم و سبزیجات برگ دار بخورید زیرا سبزیجات بدون افزایش وزن معده را پر می کنند.

از خوردن غذاهای فوری که حاوی مقدار زیادی چربی و کالری هستند خودداری کنید، چون در روغن سرخ می شوند.

غذا را خوب بجوید.

قرار دادن مقدار مشخصی غذا در یک ظرف کوچک، و نخوردن مستقیم از قابلمه. تمرینی است که به فرد انگیزه می دهد تا بیشتر حرکت کند، وزن او را کاهش می دهد و میزان مصرف غذا را کنترل می کند.

خوردن سالاد؛ به بدن احساس سیری می دهد.

خوردن مخلوط هایی که به سرکوب اشتهای باز کمک می کنند که در ادامه مقاله بیان خواهیم کرد.

از خوردن کربوهیدرات ها، مانند: برنج و ماکارونی خودداری کنید. زیرا آن ها به سرعت هضم می شوند و بنابراین احساس گرسنگی می کنید.

 

همچنین بخوانید: نسخه های گیاهی جهت درمان اشتهای کاذب (بررسی علل و عوارض بروز آن)

 

غذاهای سرکوب کننده اشتها

 آجیل و خشکبار

آجیل یکی از غذاهایی است که به سرکوب اشتها، کاهش سطح کلسترول مضر در بدن و هضم آرام غذا کمک می کند تا مدت طولانی تری در معده بماند.

بلغور جو دوسر

جو دوسر به پر نگه داشتن معده برای مدت طولانی کمک می کند و به بدن احساس سیری داده و در نتیجه میزان مصرف غذا را کاهش می دهد، علاوه بر این به افزایش سطح هورمون تنظیم کننده اشتها به نام کلستوکینین نیز کمک می کند.

سیب

سیب به بدن احساس سیری می دهد و از آنجا که سیب حاوی مقادیر زیادی آب است، علاوه بر پکتین، مانع از افزایش قند خون می شود که باعث تحریک گرسنگی می شود.

خوردن آب زیاد

خوردن آب زیاد منجر به از بین رفتن احساس گرسنگی می شود. هنگامی که احساس گرسنگی می کنید دو لیوان آب بنوشید و ده دقیقه بعد غذا میل کنید.

 

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

نکاتی برای سرکوب اشتها که به شما در کاهش وزن کمک می کنند !

 

مخلوط های مهار کننده اشتها

مخلوط دارچین برای سرکوب اشتها

مواد تشکیل دهنده:

  • پنج چوب دارچین
  • دو قاشق چایخوری چای
  • نصف قاشق غذاخوری نعناع
  • یک لیمو برش خورده
  • یک فنجان آب جوش

طرز تهیه: آب جوش را در یک فنجان بریزید، چای، نعناع، دارچین و لیمو را به آن اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا ترکیب شوند. مخلوط را به مدت پنج دقیقه خوب بپوشانید؛ سپس آن را خوب صاف کنید. این مخلوط را یک بار در روز و یک ربع قبل از خوردن غذا مصرف کنید.

مخلوط زیره برای کاهش اشتها

مواد تشکیل دهنده:

  • یک لیتر آب
  • یک تکه انار
  • پنج برگ نعناع
  • یک قاشق غذاخوری زیره
  • یک قاشق غذاخوری زنجبیل

طرز تهیه: مواد فوق را در یک کاسه بریزید، سپس آن ها را مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. قابلمه را روی حرارت بگذارید، بگذارید بجوشد. مخلوط را بگذارید تا سرد شود، سپس آن را فیلتر کنید. این مخلوط را یک بار در روز و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر را با خواص كاهش كلسترول خون، مقوی اعصاب، ضد عفوني كننده بدن، تقويت كننده بدن، ادرار آور و ملين، مقوی قلب و خون، تسكين دهنده درد، درمان اگزما، کاهش وزن، ضد سرطان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0