topNotif

هشت ویژگی همسر خوب بودن

1530 بازدید
24 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

هشت ویژگی همسر خوب بودن

هشت ویژگی همسر خوب بودن : شما می بایست که به دنبال شخصیت و منش و رفتار شخص باشید. این رفتار و منش یک شخص است که تعیین می کند آن فرد، با خودش، شما و در نهایت با فرزندان تان، چگونه رفتار خواهد کرد؟ منش و رفتار، زیر بنا و اساس هر رابطه ی سالمی است. در این مقاله هشت ویژگی بنیادی را که می بایست در شخصیت همسر خود به دنبالش باشید، به شما معرفی می کنیم که به عنوان ویژگی های اصلی و اساسی، بسیار مهم هستند. این ویژگی ها واحدهای ساختمانی یک شخصیت و منش خوب، محسوب می شوند. به خاطر داشته باشید که هر آن چه را که در این قسمت می خوانید، در ارزیابی خود و خصوصیات شخصی خودتان نیز به کار بندید.

ویژگی های شخصیتی که می بایست در خود و همسر آینده تان، وجود داشته باشد عبارتند از :

  1. خود بودن
  2. خود را دوست داشتن
  3. صداقت
  4. اعتماد به نفس بالا
  5. پختگی و مسئولیت پذیری
  6. باز بودن روحی و احساسی
  7. تعهد به رشد شخصیتی
  8. نگرش مثبت نسبت به زندگی

1- خود بودن :

در یک ازدواج خوب، زن و مرد باید خودشان باشند، هر دو باید از ثبات احساسی و عاطفی برخوردار باشند و لازمه ی این ثبات این است که زن و شوهر به همان اندازه که با یکدیگر صادق هستند، با خودشان هم صادق باشند. کسی که نیازهای خودش را نمی شناسد، چطور می تواند شریک مناسبی پیدا کند؟ این افراد در نتیجه در روابط خود با دیگران، دچار شکست و انزوا می شود. این افراد هیچ گاه در ازدواج خود موفق نیستند. در کنار این افراد هستند کسانی که در مورد هویت خود اطمینان دارند و خود را می شناسند. چنین افرادی می توانند در یک رابطه ی دو جانبه، همه چیز خود را به طرف مقابل واگذار کنند.

2- خود را دوست داشتن :

وقتی خودتان را دوست می دارید، می توانید استعدادهایتان را بدون ترس یا محدودیت، بیان کنید. وقتی که خودتان را بیشتر دوست بدارید، می توانید دیگران را بیشتر دوست بدارید.

هشت ویژگی همسر خوب بودن

هشت ویژگی همسر خوب بودن

3صداقت :

صداقت، درستی و قابل اعتماد بودن، از ضروری ترین اجزای یک رابطه سالم است. دانستن این موضوع که می توانید به همسر خود اعتماد کنید، حس امنیت فوق العاده ای به شما خواهد داد، چرا که او در همه حال، با شما صادق می باشد. کسی که با خود و دیگران صادق باشد و گفتار و اعمالش یکی باشد، هیچ قسمتی از شخصیت خود را مخفی نکند، و خودش تمام حقیقت را بیان می کند، می توان گفت فردی با صداقت است. هنگامی که همسرتان به طور دائم و همیشگی با شما صادق باشد، به طور طبیعی به او اعتماد خواهید کرد.

4- اعتماد به نفس بالا :

هر چه اعتماد به نفس همسرتان بالاتر باشد، رابطه ی شما قوی تر خواهد بود. بنابراین مهم است که به دنبال نشانه هایی که حاکی از اعتماد به نفس بالای شخص باشد، بگردیم که عبارتند از : فرد همیشه از آن چه هست افتخار می کند، فرد به خوبی از خود مراقبت می کند، فرد به دیگران اجازه نمی دهد با او بد رفتار باشند، فرد اعتماد به نفس خود را با عمل کردن اثبات می کند.

 

همچنین بخوانید: راهکارهای تقویت حس امنیت برای همسر

 

5- پختگی و مسئولیت پذیری :

بسیاری از افراد آمادگی داشتن رابطه جدی را ندارند. بهتر است برخی از نشانه های که علامت آمادگی فرد برای شروع یک رابطه جدی است را بشناسید ؛ این گونه افراد این طورند : فرد برای تامین خود درآمد کافی را دارد، مکان زندگی خود را تمیز نگه می دارد، در قبال کارهایش مسئولانه عمل می کند و مسئولیت پذیر است، واجد حس احترام در قبال احساسات شما، حریم شما، وقت شما، دارایی های شما و خودش و احساسات دیگران است.

6- باز بودن روحی و احساسی :

چنان چه همسرتان نتواند احساسات خود را با کلمات توصیف کند و آن ها را با شما در میان بگذارد، آمادگی یک رابطه صمیمی را ندارد. ماندن در یک رابطه با کسی که نمی تواند احساسات خود را بیان کند، برای شما دشوار خواهد بود زیرا باز بودن احساسی همسرتان، به شما امکان می دهد که به درونیات او دسترسی داشته باشید، باز بودن روحی و احساسی یک شخص، کلید قلب او را به شما می دهد. تحقق قولی که در ابتدای ازدواج تان به یکدیگر می دهید نیز، چیزی جز این نیست. هرگز به چیزی کمتر از آن قناعت نکنید.

7- تعهد به رشد شخصیتی :

مهم ترین ویژگی همین ویژگی است، در صورت عدم داشتن این ویژگی می تواند مشکلاتی از این قبیل برای شما فراهم سازد : یکی از طرفین مایل است تا روی رابطه کار کند یا حتی سعی دارد درباره ی مسایل شان صحبت کند، اما دیگری علاقه چندانی به این کارد ندارد. در صورت دارا بودن تعهد شخصیتی، فرد متعهد می شود که تا سر حد امکان، برای اینکه همسر خوبی باشد، حاضر به آموختن همه چیز است. هنگامی که همسرتان هدف دار است و با انگیزه، به سوی هدف هایش گام برمی دارد و در نتیجه شما به او احترام خواهید گذاشت، اعتماد خواهید کرد و نیازی نخواهید دید که مداوم، او را به رشد شخصیتی وادار نمایید.

8- نگرش مثبت نسبت به زندگی :

آدم های مثبت همیشه به پیدا کردن راه حل تمرکز می کنند، موانع را به فرصت و سختی ها را به درس هایی سازنده مبدل می کنند، به توانایی خود در بهبود اوضاع و شرایط اعتماد دارند، خوش بین هستند، به واسطه آگاهی و بینش، در شخصیت خود تغییراتی مثبت، به وجود می آورند، عشق یک نیروی مثبت است. به این معنی که در فضای مثبت رشد کرده و در فضایی منفی، پژمرده خواهد شد. به همین دلیل باید دقت کنیم تا که با کسی ازدواج کنیم که نگرش مثبتی به زندگی داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0